Растяща конкуренция и отрицателна реакция срещу Илон Мъск
"Тесла" изпитва затруднения в Европа тази година, тъй като малката и остаряваща гама от модели се сблъсква с нарастваща конкуренция от европейски и китайски електромобили.
Американската компания не е пускала нов масов модел от "Модел Уай" през 2020 година.
"Тесла" твърди, че обновеният "Модел Уай", който започна да доставя на много европейски пазари през юни, ще доведе до възстановяване на продажбите на Стария континент.
Продажбите на "Тесла" за периода януари - август са намалели с 42,9 на сто на годишна база в ЕС и с 32,6 на сто в Европа като цяло. Китайският автомобилостроител Би Уай Ди (BYD е изпреварил "Тесла" по продажби в ЕС през август – за втори път тази година.
През септември "Тесла" отчете ръст от 2,74 на сто на годишна база във Франция и 20,5 на сто в Дания. Регистрациите на "Тесла" в Норвегия са се увеличили с 14,7 на сто като "Модел Уай" и "Модел 3" заемат първите две места по продажби.
В Швеция обаче – най-слабият пазар на "Тесла" в Европа за първите осем месеца от годината – регистрациите са намалели с 64 на сто до 1726 автомобила, въпреки че това е значителен скок спрямо 210 автомобила през август, отбелязва БТА.
Продажбите на "Тесла" (Tesla) са нараснали във Франция и Дания миналата седмица за първи път тази година, сочат данни на местния автомобилена сектор, като "Модел Уай" (Model Y) на американския производител на електромобили е най-продаваният модел в Дания, съобщи Ройтерс.
Продажбите на компанията са продължили да растат и в Норвегия, където електрическите автомобили властват на пазара и "Тесла" отдавна е сред най-продаваните марки. В Швеция обаче регистрациите на нови автомобили – показател за продажбите – отбелязват девети пореден месец на спад за "Тесла".
Проблемите на "Тесла" с конкуренцията се задълбочават и от отрицателна реакция на някои потребители срещу нейния главен изпълнителен директор Илон Мъск, който помогна финансово за изборната победа на Доналд Тръмп в САЩ миналата година и подкрепя крайнодесни партии в Европа.
)