След като яростните протести срещу туризма накараха летовниците да се пренасочат към Хърватия и други европейски дестинации, сега испанските ресторанти и барове умоляват туристите да се върнат.
Фирмите, свързани с туризма, включително плажни барове, компании за наем на чадъри и организатори на дейности, отчитат 20% спад в клиентите през юли в сравнение с предходната година.
Асоциацията на концесиите и операциите за временни услуги в морско-земната публична собственост на Майорка (ADOPUMA) обвини „безотговорните послания срещу туризма“ за резкия спад на летовниците.
Оттам призоваха правителството да предприеме действия за обръщане на тенденцията, като помогне за смекчаване на настроенията срещу посетителите и запази Майорка достъпна за туристите със средни доходи.
The Daily Mail съобщи, че заетостта на хотелите е останала ниска дори през август, като най-силно са пострадали бутиковите обекти.
Секторът на нощния живот също е понесъл удар. Мигел Перес-Марса, президент на Асоциацията за отдих и развлечения на Балеарските острови, заяви, че дискотеките са отчели 15% спад на клиентелата.
Разхождайки се из стария град на Майорка, човек лесно може да остане с впечатлението, че сиестата е удължена, виждайки полупразните дискотеки и отегчените сервитьори, които нямат на кого да сервират паеля, пише Metro.
Подобно на няколко други популярни испански дестинации, обичайно оживеният летен сезон на острова беше помрачен от антитуристически протести, които накараха посетителите да се чувстват нежелани, тъй като демонстранти излизаха по улиците с плакати „Прибирайте се у дома“.
Протестиращи срещу туризма излязоха по улиците на Барселона, Малага и Палма де Майорка с искане летовниците да напуснат. За да се допълни картината на хаос, наземният персонал на Ryanair ще стачкува по няколко пъти седмично до края на 2025 г.
Служителите на Azul Handling, обслужващи ирландския превозвач, ще спират работа на 12 испански летища между 5 и 9 часа сутринта в сряда, петък, събота и неделя. Говорител на Ryanair заяви пред Mallorca Daily Bulletin, че дейността на компанията няма да бъде неблагоприятно засегната предвид законодателството за минимално ниво на обслужване в Испания.
)