Американският графичен дизайнер Джо Кароф е починал на 103-годишна възраст. Синовете му, Питър и Майкъл, потвърдиха новината за The New York Times в неделя.
Кароф е починал в хоспис само ден преди 104-ия си рожден ден, който е бил в понеделник, 18 август.
В интервю обаче Кароф споделя, че не се е притеснявал от липсата на възнаграждения, тъй като логото е привлякло внимание към работата му и му е осигурило други поръчки.
Портфолиото на Джо Кароф включва и плакати за множество филми на Уди Алън, както и за „За шепа долари“, „За няколко долара повече“, „Кажи ми, че ме обичаш, Джуни Мун“ и „Твърде късно за героя“.
Джо Кароф е най-известен с дизайна на емблематичното лого 007 за франчайза Джеймс Бонд, което представлява цев на пистолет, излизаща от цифрата седем, за да образува оръжие. Логото е използвано в различни медии, включително в множество издания на романите и видеоигрите за Джеймс Бонд.
Той е автор и на някои от най-емблематичните плакати в историята на Холивуд. Сред най-известните му плакати са тези за „Уестсайдска история“, „Последно танго в Париж“, „Манхатън“, „Кабаре“ и „Ролербол". Работата му по плаката на „Уестсайдска история“ често погрешно се приписва на Сол Бас, който е дизайнер на анимираната начална заставка на филма, пише NME.
Джо Кароф е получил едва 300 долара за логото на Джеймс Бонд през 1963 г., без никакви права, както е било обичайно за времето. Името му не е включено в надписите на филмите и никога не е получавал възнаграждения за милионите продадени стоки с марката Джеймс Бонд през последните 60 години.
След повече от 50 години, в които не е бил признат от продуцентите на Бонд, Кароф получава подарък от Барбара Броколи и Майкъл Г. Уилсън за 100-ия си рожден ден – часовник Omega с гравирано 007. Кароф се пенсионира през 2006 г., за да се посвети на личната си живопис. Съпругата му, с която е живял над 80 години, почина по-рано тази година на 101-годишна възраст.
)