Според него новите мерки ще имат определен ефект, но няма да е много голям.
„Големите санкции няма да помогнат толкова много, но мисля, че поне със средната скорост и камерите, които ще започнат да отчитат скоростта, ще има определен ефект", добави той.
На друго мнение е автомобилният състезател и бивш заместник-председател на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" Димитър Илиев. Според него мерките няма да помогнат срещу пътния травматизъм.
Ние сега пълним магистралите с камери за средна скорост, няма лошо, хората тръгват да пътуват за морето. Това означава, че все пак вече като знаят, че се снимат, ще карат по-нормално. Но магистралите в момента са най-безопасни у нас. Има една интересна статистика, която казва, че на магистралите има най-малко убити и ранени, най-много са на първокласните и второкласните пътища в България. Трябва държавата да наблегне на тях и да засили полицейското присъствие и мобилните камери.Това каза в предаването „Тази събота и неделя„ бившият началник на КАТ - София Тенчо Тенев.
„Проблемът е в хората – както в институциите, които трябва да мерят по един аршин и да се премахне корупцията там, така и хората, които се на пътищата, които не трябва да причиняваме неща, които не искаме да ни бъдат причинявани. Всички ежедневно виждаме наглите и брутални шофьори с черни джипове и скъпи лимузини, които редовно нарушават правилата и остават безнаказани. Това се превръща в система на поведение, защото тези хора знаят, че не могат да бъдат наказани. Дори да направят нарушение, да убият човек пияни и дрогирани, след това знаете какво е възмездието. Нямам големи очаквания от конкретните мерки", каза той.
)