Дигиталните клонинги вече не са футуристична фантазия, а работещ инструмент.
„Качвате снимка и аудиозапис на гласа си, записвате какво трябва да се каже и направи – и системата създава видео с вашето дигитално „аз“, обяснява главният изпълнителен директор на Hedra, Михаел Лингелбах.
Защо компаниите се нуждаят от клонинги?
Клонингите с изкуствен интелект вече могат:
Бъдещето на суперклонингите
Случаи от реалния живот
Благодарение на развитието на генеративния изкуствен интелект, хората вече създават собствени виртуални копия, които могат да говорят, да се движат, да преговарят и дори да ги заместват на работното място. Дигиталният клонинг не е просто чатбот. Това е виртуален двойник, създаден въз основа на вашия външен вид, глас, начин на говорене и знания.
Character-3 може да анимира лицето и тялото, да синхронизира устните и гласа и да създава видеоклипове до 90 секунди в 4K при 60 кадъра в секунда. Може да се използва от маркетолози, учители, компании и създатели на съдържание. Например, учителите могат да създават образователни видеоклипове, а брандовете – рекламни видеа с виртуални прессекретари, пише futurist.bg.
Много бизнес лидери – от основатели на стартиращи компании до топ мениджъри – могат да използват клонинги с изкуствен интелект, за да делегират рутинни задачи: съвещания, интервюта, презентации. Такива клонинги се обучават на данни за речевите модели, бизнес решенията и стила на комуникация на своите „оригинали“.
да участват в срещи;
да дават съвети на служителите;
да обясняват корпоративните ценности на новите членове на екипа;
да служат като хранилище на институционална памет (например клонинг на пенсиониран ръководител).
По същество дигиталният клонинг се явява виртуален ментор и стратег с „фърмуера“ на лидера на компанията. Сега клонингите се учат от видеата и аудио записите на собственика, неговите текстове, писма, съобщения, контекста на работните задачи (ако има достъп до корпоративните бази данни, CRM, документацията и др.). Например, ако служителят е адвокат и има клонинг, който познава общото законодателство и стила на отговорите, той може да отговаря на типични въпроси. Но клонингът няма да направи нищо по отношение на нестандартен иск, основан на уникални нюанси за дадения казус.
Вече се заражда нова концепция – създаването на суперклонинги. Това ще са двойници с изкуствен интелект, който не само изглеждат и говорят като вас, но и ще знаят повече от вас, тъй като ще имат постоянен достъп до интернет, корпоративните бази данни и анализите в реално време.
Например, новото устройство Napster View (тегло – само 65 г) показва 3D ваша холограма, която комуникира в реално време, свързвайки се с ChatGPT и Gemini. Такъв супер клонинг може да се превърне в идеален асистент, който не спи, не се уморява и реагира мигновено. Представете си, че току-що сте оставили такова устройство в офиса и сте помолили колега да го включи по време на среща, за да може да ви замести.
Технологичните лидери (стартъпите, технологичните гиганти) вече възприемат дигиталните клонинги като инструмент за повишаване на производителността: ако клонингът помага в решаването на рутинни задачи – ок, нека работи. Но в по-консервативните компании с прилагането на подобни технологии могат да възникнат сериозни проблеми.
Беки Кенеди, която е клиничен психолог, вече е набрала 3,2 милиона абонати, давайки съвети на родители за възпитанието на децата. Нейната компания Good Inside е създала чатбота Gigi, който съветва родителите в реално време, използвайки изкуствен интелект от OpenAI с помощта на такъв аватар. Сега тя „винаги е на линия“ – дори когато спи.
Според създателите на подобни програми, клонингите с изкуствен интелект скоро ще се използват навсякъде: от обикновените офис служители до тези, които работят дистанционно. Това няма да е просто поредната технологична играчка , а инструмент повишаващ ефективността, който може да ви замести за известно време. Да, тези технологии повдигат сериозни въпроси относно поверителността, етиката и възможните манипулации, но така или иначе техният потенциал вече трансформира бизнеса и образованието.
)