)
Китайски платформи като Shein, Temu и AliExpress се радваха на огромна популярност в световен мащаб през последните години, предлагайки богат избор от продукти на невероятно ниски цени, което им помогна да се конкурират с американския гигант "Амазон".
Според Комисията за защита на личните данни в Сеул (PIPC), Temu изнася и съхранява данните на потребителите в компании в няколко държави, включително Китай, Сингапур, Южна Корея и Япония.
В изявление се посочва, че компанията "не е разкрила в политиката си за поверителност и не е уведомила потребителите, че личните данни ще бъдат поверени на чуждестранни субекти“.
PIPC посочи, че е наложила глоба на Temu в размер на около 1,39 млрд. вона (997 624 щатски долара) за нарушение на закона за защита на данните.
Надзорният орган съобщи, че Temu не е упражнявала надзор над чуждестранните компании, включително по отношение на защитата на данните, и не е проверила надлежно обработката на лични данни от тяхна страна.
Към 2023 г. средно 2,9 милиона потребители в Южна Корея са използвали Temu ежедневно, но компанията не е назначила местен представител, както се изисква от южнокорейското законодателство за защита на данните, според надзорния орган.
Temu също така е усложнила процеса на изтриване на акаунти със седем стъпки, което "затруднява упражняването на правата на потребителите“, добави той.
Temu уважава "решението на Корейската комисия за защита на личните данни и сътрудничи изцяло на разследването“, заяви говорител на компанията.
"По време на процеса внесохме подобрения, за да се съобразим с местните изисквания. Подкрепяме усилията, които насърчават доверието на потребителите и засилват прозрачността на данните“, добави той.
Съобщението идва седмици, след като надзорният орган разкри, че китайското приложение за изкуствен интелект DeepSeek прехвърля лични данни към платформа за облачни услуги без съгласието на потребителите.
Последвайте канала на
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)