Засега няма проучвания затова колко процента от гражданите подкрепят бунта на шофьорите, но има данни за заплатите им, които тръгват от около 2100 лева и в метрополитена например стигат до над 4000 лева на месец.
Не се наемам да съдя това много или малко е, защото всеки има своите потребности и разходи. Зная, че шофьорската професия е доста изхабяваща, предвид факта, че в тази заетост са натоварени всички човешки сетива.
Получава се така, че хем им плащаме несъразмерно високи заплати, спрямо тези в много от останалите съсловия, хем трябва да вървим пеша, щото те искат още и още пари.
С право лекарите, примерно, които отговарят за човешкия живот, дори с дълъг стаж в някои болници и то университетски вземат с последните увеличения по около 2500 лева на месец. Т.е. по-малко от заетите в метрополитена, нали?!
Какви де факто са претенциите на шофьори в София и как насадиха на пачи яйца новия кмет Васил Терзиев, биз вина виновен дотук?
Стачкуващите претендират за още по 400 лв. увеличение (чисто) за всеки от 7000-те човека, които работят в четирите транспортни дружества.
Кметът обясни, че общо става въпрос за 52 млн. лв. допълнителни разходи на година, които нямали в общинската хазна.
Държавата, в лицето на финансовия министър Теменужка Петкова пък отвърна, че проблемът е общински, да се оправят сами.
А от „Спаси София”, на които ресорно и на квотен принцип беше поверен за управление този сектор, не казват нищо.
Докато се намери решение на този проблем, ние, които издържаме въпросните транспортни фирми с парите си, сме обречени да търпим несгоди, за които нямаме никаква вина. И да вървим пеша – с утеха, че е здравословно.
Не искам да съм лош пророк, но накрая вероятно пак ние ще платим цената за лошото, да не кажа некадърно управление и на този обществен сектор. Чрез поредно поскъпване на „услугата”, която, както става ясно, хич не е в наша услуга.
Този коментар изразява личната позиция на авторката, а нея novini.bg може да не споделя
Втори ден столицата е в транспортен блокаж, защото шофьорите от надземния градски транспорт отказват да изпълняват трудовите си задължения и стачкуват за по-високи заплати. За пореден път заетите в тази област доказват защо транспорта се нарича „кръвоносната система” на едно общество и част от националната сигурност на държавата. Шофьорите от обществения транспорт получават повече от много други работници, но…когато те се вдигнат на стачка, животът в столицата, ерго и в държавата, в известен смисъл биват парализирани.
Хипотетично е добре всеки българин, който се труди да получава заплата като на останалите европейци, но това, както е известно, далеч не е така. Според европейските статистики, ние, българите, получаваме най-ниски заплати и работим най-много часове през седмицата.
Не е никак справедливо обаче, заради синдикалните неуредици в общинска търговска фирма, на която изглежда само името й е „търговска”, а иначе я издържаме с данъците си като непрекъснато се наливат там от нашите пари, да страдаме всички данъкоплатци.
Примерите са много и са все в посока, че след 35 години строеж на „демокрация” много работници с основно и средно образование и днес получават повече пари от други с висше образование – точно както беше по времето на тоталитаризма. Съжалявам за примера, но се налага от само себе си.
Също така, че по разчети при 100 лв. на човек , ще се натрупа загуба в градския транспорт с 39 млн. лв. за 2025. Той поясни също така, че лани в този сектор заплатите са били увеличени с по 15%, а е създадена и бонусна система, демек, който се труди повече да взема повече.
Няма да ви обременявам с повече цифри, но от думите на кмета стана ясно, че общината не може сама да се справи с апетита за по-високи заплати на шофьорите. Тоест, може, но за сметка на строителството на детски градини, ремонта на улиците, увеличение на цената на билетите и прочее рестрикции в други сектори.
)