,fit(1280:720))
14 май ще бъде неучебен ден в София. Причината - неяснотата около продължителността и обхвата на стачката на работещите в наземния транспорт. Това стана ясно по време на брифинг на кмета на София Васил Терзиев. Към момента е ясно, че стачката ще започне в 4.00 сутринта и ще продължи поне до 12.00 на обяд.
От Столична община потвърдиха, че неучебният ден е само за училищата. Детските гради и яслите ще работят.
Говорихме с директорите на "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт", те ни увериха, че ако няма ескалации имат готовност да излязат и да си изпълнят нарядите. Същото важи и за "Метрополитен". Може да има блокиране на депата на автотранспорт и електротранспорт и те да не работят. Това заяви кметът на София Васил Теризев по време на брифинг.
"Разбираме справедливото право на протест, уважаваме го. Но се надяваме да протече без ексцесии, без допълнително напрежение", добави още той.
По думите му има разминавания между администрацията на Столична община и исканията на протестиращите. "За нас не е въпрос на желание, а на възможност. От нас се очаква да имаме отговорно отношение към всички ключови системи в града, към хората, заети в различните звената. Не е нежелание да дадем пари, които имаме. Просто тези пари ги няма", отбеляза Терзиев.
"Държавата трябва да подпомогне този сектор, това не е проблем само на София, но тук като най-голям град и най-удобно място, затова се случват протестите. Предложили сме увеличение от 100 лева, което те отчитат като недостатъчно. Ние няма как да посрещнем това, което те искат – увеличение от 400 лв.", посочи Терзиев.
За нас не е приемливо да орежем капиталовата програмата, за да увеличим текущите разходи и то само в една система. За нас не седи въпросът да взимаме дълг, за да може общината да покрива текущите разходи. Когато има ограничени средства, те да бъдат насочени там, където са проблемите. Важно е малкото ресурс, който имаме да бъде заделен, там където е проблемът. Ако имаме проблем с водачите в столичен автотранспорт, с инженерите в електротранспорт - там да се търси начин за увеличение. Ако имаме проблем с младите водачи, средствата да бъдат насочени натам, обясни още столичният кмет.
Това, което се вижда е, че имаме 250 човека недостиг в Столичен автотранспорт, 8% неизпълнение на задачите, преработване. Ясно е, че текущият подход с увеличение на заплатите не е довел до решаването на това да имаме повече водачи, посочи още Васил Терзиев. "Една от ключовите причини за напускане на водачите са състоянието на подвижния състав и условията на труд. Тези неща се финансират от едно и също място - бюджетът на СОС. Това, което отива в увеличение на заплати, не отива за подмяна на подвижния състав.
На въпрос как ще се придвижват софиянци, ако протестът продължи, Терзиев отговори: "Трябва да търсят алтернативни методи. Или с коли, с колела, тротинетки, или пеша".
Последвайте канала на