)
Набелязани са 36 мерки, които обхващат всички фактори, които оказват влияние върху настъпването на ПТП и последиците от тях. По тези мерки се работи от известно време. Основна част от тях са свързани с подобряване и отстраняване на установени дефицити в пътната инфраструктура, по участъци в концентрация на ПТП и участъци, за които е установен повишен риск от настъпване на ПТП. Това заяви председателят на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова в предаването „Още от деня” по БНТ.
Всички мерки, за които сега говоря са свързани с подобряване на пътнотранспортната инфраструктура. Тези действия за краткосрочни и дългосрочни. Краткосрочните могат да са свързани с подобряване на маркировка, знаци, обезопасяване и обозначаване на участъка, че е с концентрация на ПТП, почистване, отводняване и т.н. Приоритетно ще се действа по рисковите участъци, за които има информация. За другите, за които знаем, че има повишена аварийност, в зависимост от наличния ресурс, ще се започне по сигнали на граждани, обясни тя.
,fit(1280:720))
„Имаме много нерешени проблеми с пътната безопасност“: Държавата обяви какви мерки предприема по пътищата
Самият план на работната матрица включва мерки, които са насочени към всички фактори на пътнотранспортния травматизъм, включват мерки за подобряване на контрола, сред които и въвеждането на засичане на средна скорост. Тази мярка ще бъде въведена в рамките на три месеца, но това зависи от парламента, който трябва да приеме промени в Закона за движение по пътищата. От МВР пък ще пускат и цивилни коли по пътищата, подчерта Крумова.
Въвежда се и още една допълнителна мярка – допълнителна пътнотранспортна експертиза, с която ще се даде възможност за отчитането на пътната инфраструктура като фактор при настъпването на ПТП, допълни тя.
Днешната среща показа нещо, което липсва през последните години, че институциите започнаха да мислят за пътната безопасност, уточни председателят на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата".
За убиването на скоростта сме отговорни всички ние, защото автомобилът го управляваме ние. Да, камерите са ефективен начин за контрол на пътя на скоростта на пътя. Искаме да въведем едновременно установяване и наказване на нарушението. Сега, когато направим нарушение и ни спрат, се издава акт за установяване на нарушението, на базата на който след това се издава наказателно постановление. Тези две стъпки много често водят до размиване на отговорността и удължаване на времето между установяването на нарушението и реалното наказване на това нарушение. Това създава усещането на недобросъвестните хора, че могат да избегнат наказанието. Именно това се стремим да избегнем, подчерта Малина Крумова.
Над 96% от катастрофите се дължат на грешка на водача. Друга мярка е свързана с подробното и детайлно разследване на пътнотранспортното произшествие. Пътят трябва да бъде планиран, изграждан и поддържан така, че да е безопасен, каза Крумова. Той трябва да дава ясни сигнали на шофьора как трябва да кара. А стане ли катастрофа, идеята е щетите да се ограничат. Такъв пример са мантинелите. стана ясно още от думите ѝ.
Идентифицирали сме пътя, на който загина Сияна, като такъв с висока аварийност. Това е на база на статистиката от МВР и е в доклад от средата на миналата година. Ако бяха обърнали внимание и държавата имаше безкраен бюджет, можеше този инцидент да не се случи, допусна тя.
Последвайте канала на