)
Когато преди две години генеративният изкуствен интелект (GenAI) навлезе в общественото съзнание, чатботовете се смятаха за най-модерната технология. Но развитието в тази област е бързо и към днешна дата то включва по-способни асистенти и агенти с AI, които могат да изпълняват действия от ваше име, пише Profit.bg.
Отвъд тези AI агенти се намира Enterprise General Intelligence (EGI), който, както подсказва името, се отнася до по-усъвършенствани AI решения, адаптирани към специфичните нужди на бизнеса в дадена област. Въпреки че за EGI се знае много по-малко, отколкото за общия изкуствен интелект (AGI) - компютърна система, която може да решава проблеми също толкова добре, колкото човека (или по-добре), някои експерти смятат, че той може да промени бизнес операциите.
За да научи повече за EGI, ZDNET разговаря със Силвио Саварезе, ръководител на Salesforce AI Research.
Какво е Enterprise General Intelligence (EGI)?
EGI е високоспособна система за изкуствен интелект, която надеждно обработва бизнес приложения. За да се разбере концепцията обаче, е важно да се знае какво отличава EGI от други бизнес решения с AI, които вече предлагат голямо повишаване на производителността, като например агентите.
Отличителните характеристики на EGI са свързани с производителността в измеренията на способностите и последователността. Високата способност на EGI системите означава, че те могат да се ориентират в сложните нужди на бизнес средите с предвидими резултати по матрицата „Способност-последователност“.
По отношение на способностите Саварезе заявява, че EGI системите ще имат по-високи нива на разсъждение, които им позволяват да изпълняват сложни и оперативни задачи, като например задълбочени изследвания в бързо променящи се среди, като същевременно прилагат реална човешка обратна връзка.
„Агентите, които разгръщаме, са малко в началото на тази траектория. Те могат да правят прости неща, но определено не този вид задълбочени изследвания, не могат да изпълняват задачи с дълъг хоризонт, все още не могат да правят и сложни разсъждения“, казва Саверзе.
Оста за съгласуваност се отнася до системите за EGI, които могат да предоставят предвидими, надеждни и точни резултати. По-конкретно, Саверзе казва, че последователността помага на тези системи да избегнат „неравномерността“, при която моделите се справят отлично със сложни задачи, но грешат при по-простите. Тази последователност прави EGI подходящ за случаите на използване в предприятията, защото една непоследователна система би била безполезна, дори и да се отличава с върхова производителност.
„Не искате да преминете от звездно представяне към глупост. Искате нещо, което е много, много, надеждно“, казва Саверзе. „Ако клиентите използват този инструмент, те трябва да знаят, че е почти гарантирано, че той ще работи добре“.
Четете повече ТУК.
Последвайте канала на