Според Георги Харизанов подобен сценарий би довел до резултата до ръст в потребителското търсене и следователно закупуване на американски стоки.
Не трябва да се пропуска, че тези мита са един данък. Винаги и навсякъде, където става въпрос за повишаване на данъците, се цели фискален ефект. Това е най-голямата данъчна мярка, предприемана досега в САЩ. Това каза в интервю за бТВ икономистът и преподавател в УНСС Димитър Чобанов.
„Тази „търговска война“, въпреки че не съм почитател на термина, обикновено продължава с валутна война. Тръмп е на път да направи срив на долара. Той още поевтинява и няма срив. Въпреки това, доларът поевтиня спрямо всички основни валути. Нещо, което ще предизвика реакция от страна на партньорите на САЩ“, добави той.
„Сгрешена е самата логика на изчислението. Самият модел беше публикуван. Относително проста е формулата, която се използва за обосновка на една доста сложна и обхватна мярка, която има значение за световната икономика. Според този модел, базиран от данни на предишните мита за Китай, излиза, че 75% от ефекта е за сметка на компаниите и 25% е за сметка на потребителите“, коментира още Чобанов.
)