Аз, като инженер, в момента не забелязвам такива схеми и нещата вървят все по-добре, подчерта шефът на АПИ.
В момента тази отсечка се търгува, има около 60 дни да се предложат оферти. След това офертите ще се разгледат от комисия в АПИ и ще започне работа по строителството, посочи той, като уточни, че работата по отсечката би трябвало да приключи до 5 г.
Инж. Вълчев обяви, че до началото на есента ще започне строителството на обхода на Кресна, а в отговор на въпрос поясни, че очаква магистрала "Хемус" от София до Варна да е готова до 2031 г.
Качеството на строителството на пътища у нас е съпоставимо с европейското. Проблемът е в това, че няма достатъчно пари за поддръжка и ремонт, след като бъдат построени, коментира той.
Шефът на АПИ увери, че на всеки обект у нас има надзор, независим от строителя, който контролира качеството на пътищата.
Инж. Йордан Вълчев съобщи още, че тази година около 4400 км ще бъдат обследвани и от ще бъдат взети "ядки".
В този бюджет има две пера - за ремонт 680 млн. лева, и за ново строителство малко над 1 млрд. лева. С тези пари можем да построим около 50 км магистрали, около 100 км други пътища и да ремонтираме около 400 км пътища. Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Йордан Вълчев.
В отговор на твърденията на "Продължаваме промяната", че прогнозната цена от 3 млрд. лева за строителството на 60-километрова отсечка от магистралата "Русе-Велико Търново", е израз на "абсолютно скандална корупционна схема" на правителството, той заяви, че ако някой има данни за корупция, има органи, които да бъдат сезирани.
Реалната цена ще се разбере, като построим пътя. Цената, за която те говорят, е прогнозна цена за търга. През 2020 г. търгът е спечелен на цена 20 млн. на километър. Оттогава досега инфлацията е 108%, което прави, че цената би трябвало да е около 42 млн. Този участък е по-сложен, приближава се към планината, включва 10 км само връзки, включително "детелина", има 2 км тунели, около 9 км виадукти. В медиите имаше независимо разследване, в което се казваше, че цената в Румъния стига 80 млн. на километър, а най-ниската цена е 55 млн. В Хърватия също има подобни цени, посочи инж. Йордан Вълчев.
)