Столичният кмет поясни, че старите задължения са натрупани през последните 20 години.
Много хора липсват. Извънредният труд се заплаща добре, но е тежко, споделя шофьор с десетгодишен опит в Градския транспорт на столицата. По думите му, условията за работа са добри, но натоварването заради липсата на хора е голямо.
"Минаваме на ден над 150 километра в градски условия. Светофари, спирки, тръгваш, спираш. Някои колеги минават и по 200 километра на ден – в градски условия не е ОК."
Председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров свика извънредно заседание на 3 октомври от 10.00 часа. На заседанието ще се разгледа предложението на кмета Васил Терзиев за отпускане на заем от 6 милиона лева за транспорта в София.
В доклада детайлно се описват причините за натрупаните задължения на двата наземни транспортни оператора - Столичния автотранспорт и Столичния електротранспорт. Една от тях - с 1.3 милиона по-малко са разплатените от миналата година средства за компенсации от държавния бюджет, въпреки че Центърът за градска мобилност е продал повече превозни документи, които следва да бъдат компенсирани.
Има реален риск работата на Столичния автотранспорт да спре, предупреди пред БНР заместник-кметът по финанси Иван Василев. По думите му, задлъжнялостта е голяма, а заемът ще позволи да бъдат покрити най-спешните нужди на двете дружества, изпаднали в затруднение.
"Докогато ръководствата на тези дружества не представят план за оздравяването им. Те бяха сменени непрозрачно и без конкурс в средата на лятото. Към момента нямаме яснота какви са намеренията на новите ръководства да оздравят дружествата."
)