При основния ремонт на съоръжението максималната допустима ширина на преминаващите превозни средства е 2,75 м, а общата маса е до 60 тона. Извънгабаритни превозни средства не преминават.
5,6 тона е теглото на всеки от новите стоманобетонни панели, които се изработват и монтират при основния ремонт на Дунав мост при Русе. Те са с размери 2,48 м на 4,40 м и от стартирането на строителните дейности по съоръжението преди два месеца до момента са изработени 117.
За повишаване на безопасността АПИ работи в постоянна координация и тясно сътрудничество с Гранична полиция, Агенция „Митници“, ИА „Автомобилна администрация“, община Русе и Областната администрация на Русе. Апелът към шофьорите и жителите на Русе е да проявят разбиране и търпение, да карат внимателно, със съобразена скорост, да спазват стриктно пътната сигнализация и да не предприемат рискови изпреварвания, с които да застрашат безопасността и живота на всички пътуващи.
През следващите дни предстои удължаване на въведената в началото на ремонтните работи на 10 юли временна организация на движение, като общата дължина на затворения за движение участък в лентата за вход България ще бъде около 400м. В момента той е около 200 м. Трафикът в лентата, в която се извършват строителни дейности, остава ограничен и движението ще преминава регулирано от сигналисти в лентата за изход в посока Румъния. Строителните дейности се извършват без спиране на движението и съоръжението няма да се затваря. На обекта се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието. Работният процес се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи.
Пътната плоча на моста е изпълнена от стоманобетонни панели, свързани помежду си с надлъжни и напречни връзки. Досега са демонтирани 107 панела и са монтирани 94 нови. Връзката между новата пътна плоча и стоманените главни греди се осъществява чрез армировка - напречно и надлъжно, и се заваряват свързващите елементи - болтовите дюбели. Всяка една връзка се закрепва с бетон, което повишава носещата способност на пътната конструкция при тежък пътен трафик и ще осигурява безопасността на движение по съоръжението. На всички стоманени елементи се нанася трипластова антикорозионна защита, като преди това се извършва пясъкоструене, за премахване на старите пластове.
)