Проучване сочи, че хората, които карат e-bikes горят повече калории от тези, които карат колело без двигател, вероятно, защото го правят по-дълго време.
И добавя, че това е само едно от предимствата на електрическите колела спрямо другите велосипеди.
На въпроса дали би се върнал отново към стандартен велосипед без мотор Васил Кринчев отговаря, че едва ли би го направил.
"На практика това са си колела, на които просто е монтирана батерия и мощен електрически двигател, което прави изкачването на наклонени терени много лесно и приятно - разказва пред БНР Васил Кринчев, който води групи с електрически колела на Боровец. - С тези колела е възможно да се минават технични терени, които са недостъпни за стария тип планински велосипеди."
"Ние пробвахме. До хижа "Мусала" ни беше първото по-дълго изкачване и това беше пролетно време, когатоМусаленска пътека на практика беше плитка река, над която стърчат тук-таме някои по-големи, но гладки камъни и аз лично смятах, че няма безпроблемно да се изкачим, но се оказа, че с тези колела минаваме през хлъзгави камъни, през вода, нито веднъж не наджапахме", разказва Васил Кринчев.
Спускането по велопътеки в планината е много приятно и екстремно, но изкачването на баири съвсем не носи толкова положителни емоции. То е свързано по-скоро с усилие и изисква много време. Нашите зимни курорти използват инфраструктурата си и през летния сезон, за да качват велосипедисти до началото на велотрасетата, но се оказва, че има и друг вариант за бързо и ефективно изкачване в планината: електрическите колела (e-bikes).
В началото Васил Кринчев си купува e-bike, за да се придвижва с него в града. Решава обаче да провери как ще се държи такъв тип велосипед на пресечен терен, тъй като с приятелите, с които зимата се радват на екстремни усещания със сноуборд в Рила, през лятото се спускат по планинските пътеки с байкове.
Оказва се, че колелото се справя много добре и на пресечен терен и затова Васил си купува и електрически велосипед с предно и задно окачване. Това запалва у него страстта към e-bike. Постепенно всички от компанията започват да карат eлектрически колела и да кръстосват Рила със своите нови придобивки.
Освен това електрическият двигател може да се използва и при спускане, когато си в падина и трябва да излезеш от нея или пък, за да не спреш в някоя кална локва. Друго предимство е, че колелата са стабилни при спускане, тъй като са по-тежки. Това екстра тегло обаче ги прави неприложими за деца, тъй като има опасност при падане.
)