)
Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова призова в съобщение, публикувано на интернет страницата на Комисията, потребителите да бъдат внимателни, когато пазаруват в социалните мрежи и платформи заради рисковете, които съществуват при този вид търговия.
В тази връзка КЗП настоятелно препоръчва на потребителите преди да пристъпят към покупка да проверят дали в публичното пространство има достатъчно информация за търговеца и най-вече за контакт с него. Ако търговецът продава единствено във Фейсбук, Инстаграм или други социални мрежи, съществува вероятност той да е недостъпен или труден за откриване от потребителите и контролните органи, алармират КЗП.
Проверете внимателно условията на продажбата - гаранциите, че ще получите стоката, която сте поръчали, че ще можете да я върнете и да получите обратно парите си, ако сте платили предварително, както и че имате право на рекламация при повреда или несъответствие на продукта. Поставяйте под съмнение съблазнителните оферти - няма причина една и съща стока да се продава в социалните мрежи на цена, значително по-ниска от обявената във фирмения сайт на търговеца. Рекламираните "маркови" стоки на нереално ниски цени най-вероятно не са истински, посочва КЗП.
Трудно, а в повечето случаи и невъзможно е да се установи кой е търговецът, затова е важно внимателно да се обмисля и проверява всяка онлайн покупка от социалните мрежи и платформи. Ако сте закупили продукт от социалните мрежи има вероятност да не получите стоката, да получите съвсем различни или некачествени продукти, да не можете да върнете покупката и да получите обратно парите си, както и да не можете да предявите рекламация при повреда или несъответствие на продукта, предупреждава КЗП.
От институцията съветват потребителите да подадат сигнал, ако са установили, или се съмняват за нелоялни търговски практики.
Последвайте канала на