)
„Законодателят продължава да смята, че формите на завишаване на наказателните санкции, ще спрат войната по пътищата. Не мисля, че е трудно да се промени подходът. Въпросът е дали има желание за промяна в него. Няма лошо да се удвояват и утрояват глоби, но ако няма събираемост на тези глоби, или бъде наложена години, след извършване на нарушението, то няма ефективност на подобна санкция. Ако един човек шофира с висока скорост, и не бъде глобен веднага, то той ще управлява автомобила си със същата тази висока скорост”, коментира адвокат Силвия Петкова.
Продължават случаите на шофьори, които си позволяват висока скорост. За последните дни единият беше засечен в насрещното движение на АМ Тракия, а другият в Пловдив с рекордните за ограничение от 50 км/ч. – 127 км./ч.
По нейни думи не толкова страхът от отнемането на автомобила води до решение да не се извърши конкретно деяние, а вярата, че човек няма да бъде хванат, ако наруши правилата.„Колкото по-голяма е обществената нетърпимост и медийно отразяване има, толкова по-добре. По този начин хората биха се замислили, че след като обществото не търпи дадено поведение, то значи не е правилно”, каза още Петкова.
Според нея обществото знае, че няма наказания при шофиране с висока скорост, и точно в това се крие проблемът с безразсъдството по пътищата. „Контролът и ефективното му упражняване, заедно с бързото налагане на санкцията, ще наложи до масова промяна на мисленето в обществото”, смята Петкова.
Последвайте канала на