)
"МВР действа като търговска фирма, която купува повече камери, за да докарва повече пари във фиска."
"Хората винаги допускат грешки. Идеята е да управляваме риска от тези грешки така, че да не загиваме. Въпросът е как да приоритизираме риска – да установим основните причини."
От началото на годината загиналите на пътя са с 40 души по-малко спрямо същия период на миналата година.
Проблемът с абитуриентите се преекспонира, каза още Милчев.
Купуването на мобилни камери е грешен подход. Имаме нужда от стационарни камери на опасните места, които да карат шофьорите да намаляват, за да не изхвърчат от завоя, смята бившият шеф на КАТ.
По думите му, целта на тези камери не е да носят пари, а да успокоят движението.
Сериозният проблем е изключително нестабилната ни транспортна система, която прави резки спадове и непрекъснато се връщаме в изходна позиция, коментира Богдан Милчев в предаването "Преди всички". Според него данните за по-малкото загинали говорят именно за нестабилност, "защото може би до края на годината отново ще се върнем в изходна позиция".
Спадът е по-голям от този през 2020 г., когато имаше пандемия и движението беше със 70 на сто по-слабо. Има причини, за да намалеят толкова рязко жертвите за толкова кратък период, посочи Милчев.
Това заяви пред БНР Богдан Милчев, директор на Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ.
Управляващите транспортната система отсъстват от този разговор, изтъкна той.
"27% спад на жертвите имаме", уточни той и упрекна медиите, че не оповестяват тази информация.
Последвайте канала на