"Така да можем да защитим изцяло биоразнообразието и да осигурим един по-нормален транспортен коридор, тъй като дефилето не е удачен транспортен коридор за скоростен път и това е ясно на всички".
Андрей Цеков беше категоричен, че политическата неустойчивост е огромна пречка за инвестиционния процес, но по-голяма пречка е несъобразяването със стратегически документи, които има.
Министър Цеков посочи, че би останал на поста си и след ротацията, за да довърши започнатото в МРРБ през 9-те месеца на правителството на Николай Денков.
"Всички министри са консултирани между премиера Николай Денков и вицепремиера Мария Габриел. Така се процедираше и с ключови назначения - ръководители на изпълнителни агенции - разбира се, с решаваща дума на съответния ресорен министър".
"МРРБ е един от най-големите инвеститори в държавата. Много важно е ключови стратегически проекти да се придвижат напред, за да имаме нормална свързаност със съседите и да има нормални условия за развитие на икономиката. Това не се е случвало по стратегически подход през последните 20 години".
И при съставянето на кабинета "Денков" е имало номинации и одобряване на кандидатурите от двете основни политически сили - ПП-ДБ и ГЕРБ-СДС. Не виждам сега нещо различно. За да има устойчивост, при всички случаи трябва да е консенсусен съставът. Това заяви в ефира на БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков.
Министърът изрази очакване до началото на март да има финално решение на ЕК относно визията за изграждане на АМ "Струма", което да позволи изграждането на източното платно - извън Кресненското дефиле, да започне и проектиране и идентифициране на вариант за второ двулентово платно, което да е извън дефилето:
)