Той поясни, че финансирането на проекта е осигурено.
Инж. Братоев поясни, че линията на метрото ще бъде пусната наведнъж, а няма да се пуска в експлоатация на етапи, поради сложността на дейностите, свързани с изграждането на станциите и тунелите.
По думите на инж. Братоев подготовката на един участък от метрото започва още 5-6 години преди самото му реализиране. Планове за метро във всички най-населени части на София има, но те ще отнемат време.
"Нашата схема е предвидена от 3 диаметъра на метрото да има 6 линии. Всяка линия да има отклонение и по този начин да се покрият всички големи жилищни квартали на София", допълни още изпълнителният директор на "Метрополитен".
Започна строителството на новата линия на метрото, която ще преминава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" и ще стига до бул. "Цариградско шосе". Крайният срок за изпълнение е 2027 година. Очакват се 75 хил. нови пътници по тази линия.
"За всички участъци, които започват да се строят, първо се правят прогнозни натоварвания и едва когато се окаже, че има натоварване, което трябва да бъде за метро, а не за останалите градски транспорти, се планира съответният участък", заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в студиото на "България сутрин".
"Всеки участък започва с обосноваване за потребността на този участък, след това се търси финансирането и след това се говори за обществени поръчки. Този участък частично се финансира миналата година от неусвоени средства от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.", около 20% е финансиран по нея, следващата стъпка е Столична община, която взе заем от Европейската инвестиционна банка, с тези средства и малко помощ от бюджета проектът е обезпечен изцяло", обясни инж. Братоев в ефира на Bulgaria ON AIR.
С изграждането на новата линия ще бъдат изградени и няколко буферни паркинга. На станцията на "Арена София" е предвиден паркинг за 120 коли, на "Владимир Вазов" също 120, а на "Цариградско шосе" е предвиден паркинг с възможност за 250 автомобила.
"Тунелопробивната машина е едно много сериозно съоръжение. Аз го наричам завод под земята. Отначало няма нищо пред машината, а на 10 метра след нея вече има готов тунел. Разбира се, има много съоръжения към тази машина, които трябва да обезпечат, за да може да стане този тунел. 84 метра е дълга машината, 1 600 тона тежи, това е огромно чудовище. Тя ще бъде монтирана на "Цариградско шосе" и постепенно ще минава станция по станция", разясни гостът.
)