Глобалната нестабилност, включително войната между Израел и "Хамас", могат да се отразят отрицателно на сектора, предупреди браншовата организация, особено с оглед на това, че те вдигат цените на петрола.
Глобалният въздушен сектор се е възстановил в голяма степен от пандемията от COVID-19, която доведе до спиране на полети и нежелание на пътниците да летят, като търсенето е нараснало в Северна Америка, Близкия изток и Европа.
И докато прогнозите са, че приходите ще достигнат рекордните 964 милиарда долара, то високата цена на капитала заради повишените лихви, е обезпокоителна, според асоциацията.
Много страни, които възстановиха по-бавно пътуванията като Китай, където международните полети все още са 40 на сто под предпандемичните равнища, отново ще са на печалба през 2024 г.
Очаква се цените на горивото да са 31 на сто от оперативните разходи на авиокомпаниите.
Очакванията са броят на пътуващите в световен мащаб да скочи до исторически равнища, като се очаква 4,7 милиарда души да пътуват през 2024 г. спрямо 4,5 милиарда души през 2019 г.
Авиосекторът се е върнал към рентабилност през 2023 г., като се очаква нетната печалба да е 23,3 милиарда долара при марж от 2,6 на сто и да достигне 25,7 милиарда долара при марж от 2,7 на сто идната година, съобщи браншовата организация.
Печалбите на авиокомпаниите ще се стабилизират през 2024 г., тъй като продължаващият растеж на постпандемичните пътувания ще бъде компенсиран от високите капиталови разходи и ограниченията в капацитета. Това обяви днес Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), цитирана от Ройтерс и БТА.
)