Британската Служба за рекламните стандарти (ASA) е провела разследване относно тези реклами заради опасения, че те "създават подвеждащо впечатление" относно влиянието върху околната среда, което оказват авиокомпаниите.
В реклама на "Етихад" се твърди, че услугата на авиокомпанията включва "защита на околната среда".
От рекламите на "Луфтханза" може да бъде направен извод, че клиентите й ще допринесат за опазване на околната среда, когато летят със самлотетите на авиокомпанията, посочва БТА, цитирайки Ройтерс.
Регулаторът посочва, че самолетните полети генерират високи нива на вредни емисии от въглероден диоксид и на други газове, които имат "съществен принос" за промените на климата.
Реклами, публикувани през юли в онлайн търсачката "Гугъл" (Google), представят "Ер Франс" като "ангажирана с опазването на околната среда" и призовават клиентите да "пътуват по-добре и по-устойчиво (екоориентирано - бел. ред.)".
Британските власти забраниха във Великобритания да бъдат представяни реклами на три авиокомпании - "Луфтханза" (Lufthansa), "Ер Франс" (Air France) и "Етихад" (Etihad). Според британска регулаторна агенция тези реклами "създават у клиентите подвеждащо впечатление", че авиопревозвачите опазват околната среда, предаде ДПА.
Вече повече от десетилетие екологични организации обвиняват авиокомпаниите в практики на "грийнуошинг". Това е термин, който описва практиките на някои фирми да представят своите продукти или услуги за "щадящи околната среда", когато на практика те не са такива.
)