)
"Гледах да е по-икономична, защото с тези цени на горивата е вече трудно и бърка в джоба. Евтина за поддръжка, евтини части", казва той пред БНТ.
"Пазарът е труден, високи са цените, клиентела средно. Има нов внос, но е слабо, трудно е. Българската клиентела е по-слаба - търсят по-евтини автомобили, между 8 и 15 хиляди лева, да не горят много", обясни Диего Чалев – търговец на автомобили.
Нов ръст на цените на употребяваните автомобили у нас. Заради все по-трудния внос на коли от чужбина, голяма част от автокъщите повишават цените, а клиентите са предимно от чужбина.
Дори и клиенти като Огнян обаче са все по-малко, отчитат търговците. Те признават, че спасяват бизнеса си благодарение на интереса на клиентите от Гърция.
Нисък разход на гориво, по-малко вредни емисии и таван на цените до 10 хиляди лева.
Проблемът с вноса на употребявани автомобили от Западна Европа ще продължи да се задълбочава, казват още търговците. Сред основните причини за това са политиките за опазване на околната среда на държави като Италия, Германия, Франция и Швейцария, където правителствата изземват за скрап старите коли и отпускат пари за нови на собствениците им.
Това са сред основните искания на голяма част от клиентите, които посещават автокъщите в Дупница. Сред тях е и Огнян Георгиев, който се сдобил с употребяван автомобил преди около седмица.
Последвайте канала на