"И така - ползите са огромни за цяла София", завърши Йорданка Фандъкова.
Снимка: NOVINI.BG
Първа копка на новата метростанция в Обеля.
Тя изрично благодари на министъра на транспорта Георги Гвоздейков и на целият екип на Министерство на транспорта.
Фандъкова съобщи, че благодарение на този обект вредните емисии ще бъдат намалени с 1500 тона годишно.
При реализацията на проекта не се предвижда затварянето на бул. „Панчо Владигеров”, ул. „Обелско шосе” или вътрешнокварталните улици в жк „Обеля - 1”. Това ще бъде постигнато чрез въвеждането на етапност при строителството и при временната организация на движение.
В края на изявлението си Йорданка Фандъкова разкри какво е нейното наследство и поясни, че това е един от основните въпроси в последните дни. Тя уточни, че 42 км метролинии има в столицата, което се равнява на 80% от цялата метромрежа. Но най-важното е, че има полза за хората. В момента подземната железница се използва от 300 000 души. Очаква се, когато бъде построено метрото в "Левски" още 45 000 души да се възползват от него, а с построяването и на "Слатина" сметките показват, че над половин милион столичани ще пътуват под земята.
Йорданка Фандъкова пожела лека и безаварийна да е работата на всички, които ще работят на този не лек обект. Тя поясни, че подготовката на един подобен обект изисква много работа. Кметът на София изтъкна трите основни ползи - връзка на първи и втори метродиаметър, връзка с жп мрежата в западното направление, връзка с автобусния транспорт в западното направление.
На събитието присъстват кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов, проф. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен”, изпълнителният директор на фирмата–изпълнител „Геострой” АД инж. Цветослав Петков, предаде репортер на NOVINI.BG.
Новата метростанция ще бъде част от интермодален транспортен хъб, включващ метро, ж.п транспорт и автобусен транспорт. Тя ще има три изхода, като два от тях ще имат връзка с жп спирката и съответните перони. За достъп до тях и до южната страна на жк „Модерно предградие” ще има асансьори, ескалатори и стълбища.
Проф. Стоян Братоев отправи приветствено слово към всички присъстващи на събитието и пожела на всички след три години да се поздравим с един хубав модерен транспортен възел. Той обясни какво точно представлява обектът и какъв е смисълът на този голям възел. По думите му, се очаква оживяване на пътниците, както и да бъде помогнато намаляването на трафика в София.
)