Припомняме, че още преди да приключи цялостната проверка със заповед на началника на РУО-Пловдив беше освободен директорът на училището.
Установена е също липса на документи за извиняване на отсъствия или са открити такива, които пораждат съмнения в тяхната автентичност.
Министерството на образованието и науката сезира Прокуратурата и предостави всички документи и констатирани нарушения в пловдивското средно училище „Найден Геров“. Проверката стартира по разпореждане на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков.
В резултат на установените нарушения МОН възлага на началника на РУО-Пловдив да издаде заповед със задължителни предписания на директора на СУ „Найден Геров“. Те включват отстраняване на пропуските и нарушенията, търсене на дисциплинарна отговорност от съответните педагогически специалисти, както и осъществяване на системен контрол, свързан с отразяването на отсъствията и вписването на оценки в задължителната училищна документация.
В хода на проверката бяха констатирани и други нарушения. Отсъствията на ученици не са въвеждани регулярно от учителите по отделните учебни предмети, а на определени дати от класния ръководител. Освен това има дни, в които те са отсъствали, но са получавали текущи оценки по определени предмети.
Още при образуването на проверката министърът на образованието проф. Галин Цоков категорично заяви, че няма да допусне подобно грубо и неморално погазване на правилата в българската образователна система. След констатациите е разпоредено провеждането на серия от изненадващи проверки на територията на цялата страна в училища, в които има голям брой ученици в риск от отпадане. Целта е превенция и недопускане на подобни груби нарушения в образователната ни система.
Цялостната проверка на МОН откри сериозни нарушения и данни за съставяне на документи с невярно съдържание. Установено е, че 11 учители са въвеждали неправомерно оценки в електронния дневник на ученичка, загубила живота си при трагичен инцидент. Също така 14 педагогически специалисти не са вписвали отсъствия въпреки липсата на момичето още от началото на учебната година.
)