Обсъждат се различни абонаментни такси, но за най-реална се приема 10 евро на месец, предаде Ройтерс, позовавайки се на представител, запознат със ситуацията.
Предлагането на правото на избор на потребителите между безплатна и платена версия на Фейсбук и Инстаграм се очаква да помогне на Мета да се съобрази с разпоредбите на ЕС, без да ограничи рекламния си бизнес, посочва Ройтерс.
Технологичната корпорация "Мета" (Meta), която е собственик на Фейсбук (Facebook) и Инстаграм (Instagram), проучва възможностите за въвеждане на абонамент за двете социални мрежи за потребителите си в Европа.
Предвижда се тези, които се абонират, да ползват версии на Фейсбук и Инстаграм без реклами. Предложението е опит на "Мета" да заобиколи разпоредбите на Европейския съюз, които може да ограничат възможността на компанията да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Това би ограничило основния източник на приходи на американската корпорация.
Платеният абонамент за версиите на двете социални мрежи за мобилни устройства би бил още по-скъп (13 евро месечно), тъй като "Мета" ще включи и комисионите, начислявани от онлайн магазините за приложения на "Епъл" Apple "Гугъл" Google, посочва в. "Уолстрийт джърнъл", цитиран от БТА.
)