Имало е и момент на притискане с текстове като: „Възползва ли се от твоя предварително одобрен кредит? Остават само 5 дни, в които можеш да заявиш на: …“
„Вече има подробна информация какво според банката означава „предварително одобрен кредит“, как може да се кандидатства за него. Защото, особено покрай множеството случаи на откраднати лични данни и изтеглени кредити на името на засегналите лица, хората се притесняваха, че някой може да е заявил кредит от тяхно име и те трябва да го обслужват“, коментира Габриела Руменова.
Оперираща в България банка промени съобщение до клиентите си, което дълго време създаваше тревоги у получателите му за вече отпуснат им заем. Съобщението гласеше: „Вашият предварително одобрен кредит ви очаква!“ и достигаше до хората регулярно чрез SMS-и и през началната страница в онлайн банкирането им на сайта на финансовата институция. Това съобщи по радио Фокус създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Експертът препоръча на потребителите винаги да четат бавно и внимателно всички условия в офертите на търговците и да ги приемат чак тогава, когато са сигурни, че са ги разбрали изцяло и правилно. Същото важи и за SMS-ите с различни новини или игри, част от които се организират от мобилните оператори, а други от трети страни, но абонатите ги получават срещу заплащане, без да са ги заявили.
До промяната се е стигнало след като Руменова е потърсила съдействие за защита на гражданите от тази практика от омбудсмана на Република България проф. Диана Ковачева, а тя на свой ред е изпратила препоръка до банката за прецизиране на текста по начин, който не буди притеснения у потребителите и ясно изразява, че става въпрос за направена от дружеството оферта.
)