В тази за паркиране рискът е поет от фирмата изпълнител "Тикси", дори ако няма реално плащане от клиент на оператор заради неплатена телефонна сметка: "След това ще си търсим средства от операторите", посочи Недялков.
На контрольорите ще бъдат предоставени ръчни устройства, които ще правят проверка на редовността на пътниците по автобусите. Системата ще позволява да се види дали плащането е станало и чрез дебитните карти.
От старата система ще се види дали може да се използват старите валидатори, бордовите компютри и GPS - устройствата. По спирките системата няма да се сменя.
По думите му ще се прави реален анализ и изчисления с реални данни и на автобусите, и на пътниците, така че системата да се променя според техните нужди.
Следващите 4 години са от решаващо значение за това общественият транспорт да е по-модерен и по-екологичен. Това заяви заместник-кметът по транспорт Тодор Чонов.
Това заяви изпълнителният директор на фирма "Тикси“ Николай Недялков. По време на пресконференцията днес в Община Пловдив той обясни какво и в какви срокове ще се случва за модернизацията на градския транспорт, предава Фокус.
Фирмата спечели обществената поръчка за 14 млн. лв. с ДДС, която обхваща и платеното паркиране в "синя зона" и паркингите в града.
"По този начин ще сложим край на опашките за закупуване на карти от ученици и пенсионери по гишетата, а те ще се зареждат от разстояние", заяви Недялков.
250 автобуса ще бъдат оборудвани с нашите устройства, хората ще имат възможност да зареждат превозни документи - транспортни карти или да заплащат с дебитни, или кредитни карти. Ще се контролира всеки един лев приход, като системата е свързана с НАП, а AVL- системата (за проследяване на автобусите) ще бъде модернизирана.
За паркиране и билети в градския транспорт ще може да се заплаща и през приложение в телефона, а не само с карти. То ще показва допълнителна полезна информация за потребителите - най-близки паркинги, зарядни станции и т.н. ще има възможност и за абонамент.
Предстои промяна на наредбата за продажба на превозни документи. След една година общината ще има реална информация за продадени билети и да може да предоговори плащането на километър на превозвачите и да осъществи контрол, като ще се върви към закупуване на електрически автобуси и предоставяне на линии на общинското предприятие "Екобус".
През септември трябва да започне поетапно внедряването ѝ и обучение на служителите. Догодина през юни цялата система за таксуване трябва да работи и да е интегрирана по всички линии. Оборудването и монтирането ще отнеме няколко месеца, като за целта ще се направи сериозна организация, тъй като автобусите са в движение. Междувременно трябва да се обучи и целият персонал и след това ще има 4 години поддръжка и администриране на системата.
Системната, която вече е готова и разработена, ще обхваща и паркингите, като ще може да се осигурява и да има паркинг-райд услуги, т.е. - паркинг и превоз, когато община Пловдив реализира интермодални терминали или буферни паркинги. Системата го предвижда и може да се въведе при необходимост, конкретизира Недялков.
Той припомни, че в момента се реализира градска железница - S-Ban. Вече тече първият етап с пробива под ЖП гарата и повдигане на Бетонния мост, вторият включва повдигане на линията и отпушване на "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември", а третият - удължаване на линиите до Скутаре и Тракия икономическа зона, така че да се улесни придвижването на хората до работните им места.
)