Най-голямо понижение на смъртните случаи през последните няколко години има в литва, където през миналата година те спаднали с една трета. А най-голямо е увеличението в Малта. Там за последните 3 години загиналите при катастрофи са двойно повече.
Останалите смъртни случаи са при катастрофи на магистрала, предаде Нова тв.
Трима от всеки четирима загинали са мъже. Половината от жертвите са изгубили живота си при произшествия на междуградски път. Близо 40% от тях - при ПТП в града.
20 600 души са загинали в следствие на катастрофи през миналата година на територията на Европейския съюз. Това прави 46 жертви на всеки 1 милион жители. Това е с 3% повече в сравнение с предходната 2021 година, като експертите отдават това на възстановеното равнище на движение по пътищата след пандемията. В сравнение с предпандемичната 2019-а обаче, сега Европа дава с 10% по-малко жертви.
Най-безопасно оказва се, е да се пътува по пътищата в Швеция, където през миналата година са регистрирани 21 смъртни случая на 1 милион души население. Около средния брой за Европа са били жертвите в Германия, Франция, а донякъде дори и в Гърция, където на 1 милион жители са загинали съответно 34, 49 и 58 души.
Статистиката на Европейската комисия, що се отнася до ролята на жертвите в движението, сочи, че почти половината от загиналите са се намирали в автомобил – било то в ролята на водач или на пътник. 18% от жертвите са пешеходци. Близо толкова са и загиналите управлявали мотор или мотопед, а 9% са изгубили живота си докато карат велосипед.
Къде сме ние? Очевидно, в дъното на класацията, като след България се нарежда единствено Румъния. У нас през миналата година, на всеки 1 милион българи, 78 за загинали при инцидент на пътя. Въпреки, че всяка година техният брой намалява с около 5%, той все още остава прекалено голям. Особено на фона за средния за Европа.
)