Богдан Милчев: Сегашният регионален министър е еманацията на корупцията в България

44
© Novini.bg

„10 август бях в неговия кабинет, помолих министър Шишков: „Помогнете ни да вземем проби от четири пътища – Чирпан-Стара Загора, лот 1 на АМ „Хемус“, АМ „Европа“ и Ботевград-Видин.“ Той саботира този процес, не ни предоставиха документите, защото не сме експерти“, сподели още той.

„Защо управляваното от Вас МРРБ продължава да не работи прозрачно? Той обеща да качва в реално време на сайта на АПИ всички възлагания за ремонт на пътищата. От април месец миналата година нищо не е качвано. Защо се предоставят аванси на фирми, които се разследват за вече получени финанси?“, продължи той.

„Качеството на пътищата не е това, което се очаква и каквото трябва да бъде в една европейска държава – като изграденост на инфраструктура, като начин на поддръжка, както например е в Унгария. от съвестко време наредбата за пътищата не беше пипната. Едва 2017-2018 г. се приеха двете наредби по немски модел. Проектираха се пътищата до 2017 г. по старите норми“, допълни още той.

„На 28 февруари се свързах с министър Иван Шишков. Тогава той иззе проби от Северната тангента. Разказах му за идеята ни да се съберем всички заедно и да разберем истината за българските пътища. Неговият отговор: „Ще дойда, дано и другите дойдат“, самодоволно потриваше ръце. Какво се случи между 28 февруари и 10 март, господин Шишков, че вие вчера ни уведомихте, че сте се уплашили?“, попита той и показа снимка на чат, за който твърди, че е кореспонденцията между него и министъра.

„Седем месеца чрез пропаганда се създаваше впечатлението, че всичко е разрушено. За това допринасяше госпожа Диана Русинова. Всеки не ме обвиняваше, че аз съм виновна – от вчера съм министър, а вече съм съсипала пътищата. Русинова рязко намали активността си през изминалата година и изчезнаха дупките – всъщност тя е била купена от министър Караджов“, коментира още тя.

„Той ги знаеше, аз му ги изпратих“, допълни той и попита министъра: „Защо разрешихте използването на тунел „Витиня“ лява тръба, без да е назначена комисия, която да приеме извършените строителни работи? Колко срещи сте имали с Велико Желев? Знаем за една със сигурност, след 28 февруари. Защо ще се среща със собственици, при положение, че с предишни министри те нямаха желание да се срещат?“

„Той не знаеше, че сме в политическа кампания. Той не спира да е в политическа кампания откакто е министър, но изведнъж се притеснява, че тези, които са тук, може и да не станат депутати“, каза още той.

"От 1 април нашите пътища остават без пътна поддръжка. Утре дупка няма да може да се запълни с механични кърпежи. Защо ли? Защото безсрочно бяха прекратени договори за ремонти и поддръжка", заяви още той.

Всички министри на регионалното развитие прехвърлят отговорности на следващите и всеки оправдава себе си през другия. Сегашният министър и министерството му се превърна в еманацията на корупцията в България. Това заяви председателят на Института за пътна безопасност у нас инж. Богдан Милчев на среща с експерти на тема „Безопасни ли са пътищата у нас“, на която не присъства сегашният служебен регионален министър.

Бившата регионална министърка Виолета Комитова също заяви: „Канех собствениците на строителни фирми, защото многократно фирмите стачкуваха срещу мен. От Нанков получих следното наследство: докато те бяха на власт, беше разпределен бюджетът на АПИ от 200-300 млн. лв. за поддръжка на пътищата и бяха дадени възлагания от министъра тогава, който е от ГЕРБ, за още милиард и половина. Фирмите работеха по тях и искаха от мен пари. Многократно обяснявах, че бюджетът е гласуват през 2020 г. и не мога да променя това. Обаждах се на фирми да спират работа, защото ще фалират. Разбрах, че специално изпращат фирмите срещу мен, ще работят без осигурен бюджет на АПИ, и след многократни стачки о ставки на Комитова разбрах, че няма да се разберем и поканих собствениците на фирмите, но никой не се яви.“

Към бившия регионален министър Николай Нанков той зададе въпросите защо качеството на пътищата у нас е такова, каквото го виждаме всеки ден, както и дали смята, че има корупция в МРРБ.

Милчев обяви въпросите, които, по думите му, „дават отговор защо министър Шишков се уплаши“.

„Няколко дена след вземането на пробите арестуваха собственика на една от най-големите строителни компании. Той обикаляше медиите да обяснява, че няма общо с този арест. Днес, ако той беше дошъл, въпросите, които щяхме да му зададем, не са тези, които журналистите му задават и го оставят да говори това, което си знае“, допълни той.

„Собствениците на строителните фирми се държат надменно, смятат, че министрите са никои и че нямат право да правят проверки, а само да им осигуряват пари. Това надменно отношение не го приемам, защото това е двустранен процес. Собствениците при мен не дойдоха“, допълни тя.

Нанков отвърна: „Изборите ще минат, проблемите обаче остават.“

Последвайте канала на

Цветелина Кирилова
44

Свързани новини

Водещи новини

Богдан Милчев: Сегашният регионален министър е еманацията на корупцията в България | Новини.бг