Въпреки че класическите автомобили, на възраст над 40 години и регистрирани като антики, са освободени от заплащане на таксите, има опасения, че по-нови "класики" ще бъдат бракувани.
Зоната обхваща значителна площ от региона Голям Лондон (включващ Лондонското сити и 32 лондонски квартала), като в нея попадат 29 квартала: от Хорнчърч на изток до Хейс на запад, и от Епсъм на юг до абатството Уолтъм на север.
Кандидатите имат и възможност да получат комбинация от парични средства в брой и годишни карти за превоз в градския транспорт.
Ограниченията на нискоемисионната зона важат 24 часа в денонощието и през всеки ден от годината, с изключение на Коледа, 25 декември.
Правителствената агенция Транспорт за Лондон, която също отговаря за автобусите и метрото в града, реши да разшири лондонската зона с ултраниски емисии, за да стане въздухът в британската столица по-чист.
Шофьорите, които правят кратки пътувания в новата зона с превозно средство, което не отговаря на стандартите за отделяни емисии, ще бъдат таксувани с 12,5 лири на ден. Това разпореждане важи и за жителите на кварталите, които попадат в зоната.
Критиците на решението обаче казват, че така просто ще бъдат взети парите на хората, а според таблоида "Дейли експрес" до 100 000 автомобила ще трябва да бъдат бракувани.
Лондон въведе нова схема, която ще предложи на шофьорите до 5000 лири, за да бракуват или осъвременят колата си, така че да отговарят на строгите нови правила за нивата на вредни емисии, които автомобилите могат да отделят. Новите разпоредби на практика ще забранят на стотици хиляди по-стари превозни средства да влизат в града, предаде ДПА, цитирана от БТА.
За да преминават свободно през зоната със свръхниски емисии превозните средства трябва да покриват най-малко екологична категория Евро 3 за мотоциклети, мотопеди, моторизирани триколки и четириколки, Евро 4 за бензинови автомобили, ванове, микробуси и други специализирани превозни средства и Евро 6 за дизелови автомобили, ванове и микробуси и други специализирани превозни средства.
Новите правила ще засегнат голям брой от по-старите автомобили, чиито собственици живеят в определяния като зона със свръхниски емисии район. Все пак има възможност старите автомобили да бъдат съвместими с новите изисквания, но в много от случаите подобно осъвременяване ще струва на собствениците им повече, отколкото самото превозно средство.
Средствата, които ще бъдат отпускани на хората, за да предадат за скрап своите стари автомобили, ще бъдат осигурени от фонд с размер от 110 милиона лири. Той ще осигури безвъзмездни плащания на кандидатите с ниски доходи, както и на такива, получаващи обезщетения за инвалидност, чийто превозни средства не отговарят на новите изисквания на зоната с ултраниски емисии.
Съгласно схемата за бракуване кандидатите с автомобил или ван, достъпен за инвалидни колички, могат да получат до 5000 лири, докато шофьорите на стандартен автомобил могат да получат до 2000 лири, за да бракуват автомобила си. Мотоциклетистите също могат да получат до 1000 лири за бракуване на мотора си.
)