,,Изглежда, че това е парафраза на класификацията на риска и самата неяснота какво всъщност означава създава правна несигурност'', обясни той.
Както повечето страни, Швеция също се опитва да актуализира законите си за хазарта, целейки да защити в по-голяма степен потребителите.
В тази връзка Хофщед заяви, че възприема предпазливо оптимистичен подход към промените.
Миналия януари страната реши да не въвежда по-строги ограничения за онлайн хазарта. Сега, след като окончателните промени в Закона за хазарта са напът, се оказва, че това няма да попречи на операторите да рекламират дейността си, пише casino.org.
От ШТАОЗ все пак имат резерви относно раздела за "повишена отговорност".
Социалният министър на Швеция Ардалан Шекараби, изготвил законопроекта, обясни, че усилията на правителството ще бъдат насочени срещу агресивните хазартни реклами, лансиращи "най-рисковите игри".
Сред останалите промени е задължението за по-голяма отговорност при рекламирането на хазартни игри.
Шведската търговска асоциация за онлайн залози (ШТАОЗ) подкрепя предвижданите промени. Оттам определиха като "разумна стъпка", че законопроектът не предвижда забрана за рекламиране на хазартна дейност по телевизията.
Законопроектът, който правителството публикува преди два дни, съдържа редица промени, в т.ч. и забрана за промотиране и рекламиране на хазартна дейност от нелицензирани брандове. За радост на индустрията, законопроектът не забранява телевизионните реклами на легален хазарт и игрални продукти.
Това е напълно в съответствие с това, което правителството обяви, че ще включва, и ние сме предпазливо обнадеждени за този законопроект. Най-впечатляващото всъщност е това, което не е включено в предложението, а именно да се забрани рекламирането на хазарт по телевизията, радиото и стрийминг медиите между 6 ч. сутринта и 9 ч. вечерта, коментира председателят на ШТАОЗ Густав Хофщед.
)