Договорите за 710 млн. лева са били надвишени до 1 млрд. и 100 млн. лева, аз съм заварил това и не нося вина, отбеляза Караджов.
Министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов се присъедини към протестиращите.
Не може политически пазарлъци да стоят на пътя на поддържането на републиканската пътна мрежа. Нямаме инструмент, с който да ремонтираме и една дупка на пътя, добави Караджов.
По думите му това решение не е свързано толкова с отпускането на пари за ремонти.
След разговор с министър Гроздан Караджов протестиращите шофьори изтеглиха тировете си от бул. "Цар Освободител".
Той допълни, че сумите, които се дължат на строителните фирми са огромни и трябва да се разплати поне 50% от сумата, за да имат сигурност и да започнат с ремонтните дейности.
В България има над 200 участъка, които са заложени и вече трябваше да им е почнал ремонта в ремонтната програма на АПИ. Тази работа стои на трупчета, защото не се вземат решения, уточни той.
Правителството е длъжно да си влезе в ролята и да защити това решение, което заедно сме изработили. То не е мое решение или на депутатите вносители, каза той.
Според Караджов парите за ремонт на пътищата са заложник на решението на избора за шеф на БНБ.
Шофьори на камиони се събраха на протест пред Народното събрание. Причината отказът на управляващите да разрешат на АПИ да предоговори договорите, така че моментът на прекратяване на действието им е да бъде обвързано със сключването на нов договор в резултат на откритите през настоящата 2022 г. процедури по Закона за обществените поръчки.
То е решение, с което да се даде право на АПИ да продължи да възлага по прекратени договори. Тези договори са прекратени преди мен. В тях са останали две частици. Едната да се поддържа зимното, която свърши на 1 април. И второто е да се правят аварийни ремонти. Ако се скъса мост да отидем да го оправим. Но това не е поддръжката на републиканската пътна мрежа и сега е времето за ремонти, добави министър Караджов.