„В карго пратките е възможно и по-големи количества – до 10-15 кг. Но големите пратки се пренасят с морски контейнери”, обясни Бакалов.
„Обикновено в куфарите се укриват между 2 и 4 кг кокаин. Повече става трудно”, обясни Бакалов.
„Селектиран за проверка е пътник, който пристига от Бразилия - обичайна страна на произход на наркотици, по-специално кокаин Стойността му е 300 000 лева по цени на съдопроизводството, но на улицата е 10 пъти по-скъп”, заяви Бакалов.
Пандемията променила методите на наркотрафикантите, обясни пред NOVA Стефан Бакалов, началник отдел „Борба с наркотрафика”, Агенция „Митници”.
Трафикирането на кокаин по въздух ставало обикновено по два начина – с пътник или с карго пратки.
Бакалов припомни, че на „Капитан Андреево” бяха задържани 13 кг хероин.
И обясни, че обикновено проверките протичат в няколко различни етапа, използват се кучета, използват се рентгенови устройства, а митническите служители извършват финалната проверка.
По думите му в град като Барселона ежедневно се употребяват около 25 кг кокаин, а в България става въпрос за грамове.
Над два килограма кокаин бяха намерени в куфар на пътник вчера на летище София. Наркотикът е открит в багажа на бразилски гражданин, по метода „анализ на риска”. Пътникът е задържан, с постоянна мярка за неотклонение. Тече следствие. Наказанието, което го грози, е между 10 и 15 години лишаване от свобода.
Пандемията променила методите на трафикантите. Вече много по-малко се използват пътници и превозни средства, а по-често контейнери. „В момента с трафик се занимават и собственици на големи логистични компании. Разбира се не говорим за съвсем светлия бизнес. Но говорим за хора, които определено имат добри логистични познания”, каза Бакалов.
Стефан Бакалов обясни, че само за тази седмица отделът, който ръководи, има няколко разкрития. Първото е близо 6 кг хероин, открит в акумулатор на кола на „Калотина”. Миналата седмица имало 17 кг в карго пратка на летище София. А оова е третото разкритие.
)