Еко категорията за автомобила на Миодраг е най-високата – пета. Защото е електрически и най-безопасен за чистотата на въздуха. Избрал е да смени дизела с ток наскоро.
За Миодраг пък без значение дали има залепен стикер на всеки автомобил, нискоемисионни зони трябва да има. И то възможно най-скоро.
Мнението му е, че еко стикерите в момента са безполезни, защото все още не действат нискоемисионните зони в центровете на големите градове. До лятото на най-замърсяващите автомобили трябва да се забрани да влизат там. А контролът ще е с камери.
Омбусдманът Диана Ковачева е на същото мнение. В становище до транспортния министър тя заявява, че стикерите не водят до по-добро качество на въздуха.
По тази причина част от депутатите от четворната коалиция настояват да отпаднат.
След въвеждането на екостикерите: Проверяват пунктове за прегледи за манипулации
Транспортният министър Николай Събев трябва да отговори дали екостикерите са ефективни в първия парламентарен контрол за тази година – 7 януари.
„Една от причините е, че там, където живея в София врабчетата избягаха. Заради автомобилите. Когато беше пандемията се върнаха”, обясни Миодраг Николич пред БТВ.
„Не само в центъра, трябва да се разшири тази зона. Според мен е малка зоната. Не е нормално, количеството коли стана огромно. Против съм и всичките тези димящи автомобили , които се карат из София”, казва още той.
„Нормално е да няма реално промяна. Тези стикери само седят по стъклата, нищо повече”, допълва той.
Едва пет месеца след въвеждането на екостикерите за колите - вече се обсъжда те да отпаднат. Според депутати от четворната коалиция и омбудсмана Диана Ковачева влиянието им върху чистотата на въздуха е спорно. В същото време - скоро всеки уред в пункт за технически прегледи ще бъде свързан автоматично с автомобилната администрация.
За хората, които извършват технически прегледи и имат най-ясен поглед върху това колко от колите по улиците замърсяват въздуха, е нужно търпение – първо да започнат работа нискоемисионните зони, а след това да се правят изводи дали стикерите са безполезни.
Целта на връзката между пунктовете и системите на Автомобилна администрация е да се сложи край на манипулациите при прегледите на автомобилите. До края на януари системите трябва да са свързани и да започнат работа. Колкото до екотикерите от „Демократична България” са изпратили запитване до транспортния министър за ефекта от въвеждането им. Ако от юли до сега няма подобрение в качеството на въздуха, настояват да отпаднат.
„Не трябва да отпаднат. Апелираме по скоро тези стикери да се доразвият.Към този стикер може да бъде добавена още допълнителна информация и посоката, в която трябва да се работи, това дигитализиране да се развива”, смята собственикът на пункт за технически прегледи Румен Дунев.
"Поискал съм тези екостикери да отпаднат, защото са дадени над 2 милиарда лева в България за електронно правителство и при това положение е абсолютно несериозно да се слага еко стикер. Представете си голяма автомобилна компания, тя определя своите еко категории и на този фон българската администрация ги променя и изменя. Това звучи също неадекватно”, коментира Мартин Димитров от „Демократична България”.
)