Наследството в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е много тежко.
Той коментира и разпространения в медиите сигнал за недопустимо поведение на служител на Националното тол управление на Дунав мост. "Най-малкият проблем в този казус е грубото и арогантно държание, което получи своето заслужено наказание. Бих искал комисия до края на работния ден във вторник да проучи всички платени такси от товарни автомобили през русенското КПП, както и ще вземем засичаща се информация от другите ведомства за това колко реално тежкотоварни автомобили са влезли и излезли от България, за да сравним дали събраните тол такси от една страна и броят на влезлите реално товарни автомобили е един и същ. Ако има драстично разминаване в това, ще бъде първи индикатор за схема на корупция. И тогава вече ще има сериозни последици", заяви Гроздан Караджов.
Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов пред Нова телевизия.
"Още в първия си работен ден възложих да се работи върху четиригодишна програма за цялостно 100% обновяване на пътищата, така че да бъдат в състояние, каквото сме виждали в Централна, а защо не и в Западна Европа", посочи той. Министър Караджов обясни, че ще бъде обърнато внимание на качество на платното, на отводняването и най-вече - на маркировката на мантинелите и на пътните знаците, така че те да се виждат и по този начин бъдат спасявани животи. "Наскоро имахме такъв негативен пример с тежката катастрофата на "Струма". Това смятам, че в четиригодишен мандат може да се оправи", отбеляза той.
Мининистър Караджов каза още, че ще работи за въвеждане на нови норми на енергоспестяване при ВиК дружествата, така че да намалят разходите си и да не потребяват толкова много електроенергия, за да не търсят повишаване на цените на водата заради прекомерните си харчове. "В момента цената на тока е драстична и срещам огромен проблем във връзването на бизнес плана на тези дружества", изтъкна той.
Във връзка със зимното поддържане на пътищата регионалният министър каза: "Принципът, на който се е случвало това нещо, е, че в началото на годината са се давали 20% от сумите, след това в края на годината се изсипват останалите 80%. Тази година Министерството ще се разплати с фирмите, това е ясно. Но ще се разплати след щателна проверка и на единичните цени и на реалните количества работа и строително-монтажни дейности, които са извършени. Трябва да се погрижим и за интереса на хората, които плащат това с данъците си".
)