По данни към 13.00 ч. се преброили около 840 хиляди души, разпределени в близо 370 хиляди домакинства.
38 982 души са потърсили съвет от 400-те експерти, дежурни на телефоните в контактния център за първите девет дни от електронното преброяване. Това съобщиха от пресцентъра на Националния статистически институт (НСИ). В първите дни на периода преобладават техническите въпроси, а след това тенденцията се обръща - хората задават повече въпроси по съдържанието на преброителната карта.
От НСИ предлагат отговори на 10-те най-чести запитвания в процеса на електронното преброяване.
- Защо не получавам имейл за потвърждаване на регистрацията? - Проверете дали правилно сте изписали имейла. Обикновено се допускат грешки в разширението - например вместо „.com” се записва „.bg” или обратното. Друга причина за това че не получавате имейл, е вероятността пощенската кутия да не е била използвана дълго време - например 6 месеца. В тези случаи доставчикът ограничава входящите и изходящи имейли, докато потребителят не влезе и реактивира пощенската си кутия;
- Трябва ли да въвеждам телефонен номер? - Полето за телефонния номер не е задължително;
- Трябва ли всеки член на нашето домакинство да попълва отделна преброителна карта? - Не. С една регистрация се преброяват едно жилище и всички лица, които обичайно пребивават в него;
- Мога ли да преброя моите родители електронно? - Да, но трябва да направите регистрацията с имейл, който не сте използвали преди това в портала и да посочите личните данни (ЕГН, имена и данни от валиден документ за самоличност като лична карта, задграничен паспорт или шофьорска книжка) на лицето, което трябва да преброите. Не правете регистрация с лични данни, които вече сте използвали за друга регистрация! Лицето, посочено в регистрацията, трябва да е част от преброителната карта;
)