"Чистият" транспорт ще бъде част от поредица от мерки, които ще бъдат представени през следващата седмица, за да се въведе по-строга климатична цел до 2030 г. за намаляване на парниковите газове с поне 55% спрямо нивата от 1990 г.
Европейският съюз е готов да предложи всички нови автомобили, продавани от 2035 г., да имат нулеви вредни емисии, като част от безпрецедентен план за привеждане на икономиката в съответствие с по-амбициозните климатични цели.
Европейската комисия планира да изисква емисиите от нови леки и лекотоварни автомобили да спаднат с 65% от 2030 г. и да се понижат до нулата от 2035 г., според документ на ЕС, видян от агенция Блумбърг.
По-строгите стандарти за замърсяване ще бъдат допълнени от правила, които ще задължат националните правителства да укрепят инфраструктурата за таксуване на превозни средства, отбелязва БНР.
Европа се стреми да стане първият в света континент с нулеви въглеродни емисии до 2050 г., което ще изисква преразглеждане на всеки ъгъл на икономиката, като транспортът и индустрията са най-големите предизвикателства.
"Няма начин да заобиколим това. Достигането на нулева нетна стойност до 2050 г. означава постепенно прекратяване на продажбите на горивни превозни средства най-късно до 2035 г.“, отбеляза Колин Маккерейчър, ръководител на транспортните изследвания за Блумбърг.
Новите цели за емисиите от превозни средства биха представлявали значително затягане в сравнение със съществуващите цели за емисиите в целия автопарк, които изискват намаление с 37,5% от 2030 г. за вредните емисии на автомобилите. Трябва да се има предвид, че пътническите автомобили представляват около 12% от общите емисии на въглероден двуокис (CO2) в ЕС.
)