Вижте как изглеждат новите метростанции и важни детайли за работата им

26
Вижте как изглеждат новите метростанции и важни детайли за работата им
© Булфото (архив)

„Воденето на влака става автоматично, като машинист се намесва единствено при затваряне на вратите и при евентуални неизправности по системите”, казва той.

„Интервалът на движение към момента се предвижда да е 4 минути и половина в час пик”, казва Николай Николов, който е зам.-началник „Управление и експлоатация” в „Метрополитен”.

Новите 4 станции на метрото в София ще бъдат отворени до края на месеца. Те са от квартал „Овча купел” до квартал „Горна баня”. Между спирките в час пик през 4 минути ще се движат 30 нови модерни влака.

Новите спирки запазват познатия облик на метрото за България и всяка е уникална със своята архитектура. Изградени са системи за сигурност, които да предпазват от инциденти. Влаковете между спирките ще се движат автоматично, като машинистът единствено ще натиска бутон за тръгване.

Вече се обсъжда и следващата стъпка за софийското метро – влаковете изобщо да нямат нужда от машинисти. „Един ден бихме могли просто да заключим кабините. Системата е така проектирана и изпълнена, че има възможност да премине от ниво на автоматизация 3 към ниво 4 само със софтуерен ъпдейт”, посочва Николов.

Въпреки че станциите още не са отворени за пътници, машинистите от дни тестват движението между тях. След над 10 години стаж в метрото, за Стилиян Филипов карането на един от новите влакове е като детска игра.

Докато Стилиян управлява от едната кабина, колегата му Ангел чака да поеме щафетата. И от последната спирка – „Горна Баня” да обърне движението към „Овча Купел”.

На всяка станция са монтирани от познатите по третата линия на метрото системи за сигурност.

Целта е да прецизират минаването през новото трасе по графика за движение на влаковете в час пик. „Системите доста улесняват работата на машиниста”, коментира Ангел Робертов.

„Това са т.нар. „перонни преградни врати”. Точно те възпрепятстват падането на хора и предмети върху железния път”, допълва Николай Николов.

До края на април и пътниците ще могат да се возят с новите влакове между станциите „Овча Купел”, „Мизия”, Овча Купел 2” и „Горна баня”.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
26

Водещи новини

Вижте как изглеждат новите метростанции и важни детайли за работата им | Новини.бг