Доходите са посочени в местна валута, като относителното коледно потребление се изчислява чрез съотношението на месечния разполагаем доход на семейството във всяка страна.
Основният процент от бюджета на анкетираните българи ще бъде похарчен за хранителни стоки – 24 на сто, а 18% за зимни дрехи и обувки. Около 8 на сто – за игри и играчки, и други 8% за финансиране нуждите на децата.
Проучването показва, че най-важното за предстоящите коледни празници за 69% от всички анкетирани е да прекарат време със семейството и близките си и да се насладят пълноценно на коледния дух.
В Коледен барометър 2020 са взели участие близо 20 000 домакинства от 11 европейски държави и Австралия. Анкетираните са на възраст 18-61 години.
По този показател страната ни заема челно място, следвана от румънците и хърватите, които смятат да заделят съответно по 24 и 23 на сто от разполагаемия месечен доход на домакинство в името на празничния дух.
Българите планират да отделят 25 процента от доходите си или средно по 269 евро на домакинство за празнични разходи по Коледа - това сочат данните от тринадесетото издание на международното проучване Коледен барометър 2020, предаде БНР.
)