При по-малките повечето експерти смятат, че учениците от 1 до 4 клас трябва да останат присъствено. Все пак подходът трябва да е диференциран и отговорен.
Решението не може да бъде класическо и да изпълни всички очаквания. Затова поетапното излизане е много по-разумният вариант, смята тя.
"Няма по-ефективно обучение от автентичността на класната стая", категорична беше Кастрева.
"Отговорността се носи от министъра", категорична беше Кастрева.
"Трудното решение е да се намери баланса между здравето и образованието. Винаги на първо място е здравето и живота на всички нас", каза Кастрева.
"Критериите са отворени, съобразени са и с министъра на здравеопазването за процентна заболеваемост, но е добавен и критерий при създавано напрежение и страх при учители и родители. За учениците от 8 до 12 клас Кастрева съветва контролираната среда да се пренесе от училището към семейството. Обучението в електронна среда изисква дисциплина", напомни тя.
Продължава дистанционното обучение за част от учениците в страната. в София са се повишили процентите на децата под карантина или с положителен тест за COVID. Той не спада и се задържа под 3% или над 6000 деца и учениците. Увеличава се процентът при учителите. В момента те са 320. Това заяви в ефира на БНТ Ваня Кастрева, началник на Регионалното управление на образованието /РУО/ в София-град. Тя призова за прецизност при подаване на информация към платформата.
Кастрева очаква до края на седмицата да има решение на въпроса, тъй като при малки и големи положението е различно. Става въпрос за сложността на възрастта, уточни тя. Коментира се въпросът доколко е разумно 8 клас да са в обучение в дистанционна среда.
Столична РЗИ има разписан алгоритъм. Заповедта на министъра на образованието от 26 октомври дава възможност на директорите да пуснат предложение до министъра да разреши дистанционно обучение. За територията на София това се е случило за 22 училища, като данните са до снощи.
Тя добави, че е направен анализ на позитивите и негативите от пролетта когато обучението беше дистанционно. Учителите са показали много голяма дисциплина. Видяли са се и негативи, които се отразяват на качеството на образование. Сред тях са техническата осигуреност, дългата работа с електронни устройства, проблемите при комуникацията.
"Силно се надявам годината да не завърши дистанционно. С промяната в закона има възможност за семейства децата да преминат самостоятелно в дистанционна среда. Директорите имат възможност да го разрешат при доказани здравословни причини", обясни Кастрева.
)