Министър Желязков коментира и заканите на автоинструкторите да излязат на протест.
,,Промяната няма да доведе до увеличаване на цената на курсовете, но ще увеличи контрола, който ще бъде изцяло по електронен път. За нас е важно учебните центрове да имат свободата да обучават, но да го правят качествено'', допълни в заключение по темата транспортният министър.
За корупцията има обективни и субективни оценки за нивата на корупцията у нас. Борбата с корупцията е превантивна и реактивна и ние като транспортно министерство предприемаме мерки – намаляване на административна тежест и противопоставяне на режими, които предполагат нереглемантирано взаимодействие с бизнеса. Смисълът на тези промени е не просто да хващаме корупционните практики, а да не допускаме причините, които водят до тях. Трябват процеси, които да се администрират, но трябва да има и ефективно правораздаване. И всяка следващо правителство трябва да има ясна идея и посока в борбата срещу корупционните практики. Това заяви пред журналисти транспортният министър Росен Желязков на въпрос относно доклада на ЕК в частта му в борбата с корупцията у нас.
Запознат съм с тяхното недоволство, разбира се. Работата за оптимизиране на дейностите за кандидат-водачите на моторни превозни средства започна от миналата година в резултат от направен анализ, свързан с корупционни практики, извършвани от служители на Автомобилна администрация. Политиката за пътната безопасност също е водеща в този случай. Това, което от една година правим, е да се консултираме с бранша за по-добра подготовка в полза на индустрията и намаляване на корупцията. Този дебат съществува от една година. Това, към което се стремим, е да направим подготовката проследима чрез електронен път. Така целим да намалим субективните възможности за манипулации в часовете за подготовка, тъй като за нас е важно да имаме яснота по проведената теоретична и практична подготовка по шофиране. Разбира се, че ще има недоволни, когато говорим за изсветляване на дейността, разясни той.
Подготовката включва и психофизични умения, не е умение само да се шофира. И накрая да има един обективен изпит, от който да излязат подготвени водачи Коментираме с индустрията всички детайли, но това е посоката – намаляване на корупцията, пълна електронизация на изпитите. Намеренията за протест ги виждам като желание да се спъне процесът на обсъждане, отколкото да има реален резултат, заяви Росен Желязков.