Към момента Гърция едва около 1000 електромобила – 0,3% от колите по пътищата, което е много малък процент в сравнение с други членки на ЕС, като Германия, където такива са 10 на сто от колите.
Мицотакис обяви още данъчни облекчения за нови заводи, които ще произвеждат електромобили в тези региони, отбелязва БНР.
Планът включва още субсидии за покупка на електрически таксита и електрически мотоциклети, както и за създаване на зарядни станции в страната.
Представяйки плана, премиерът Кириакос Мицотакис заяви, че страната му ще се стреми всяка трета новозакупена кола към 2030 г. да се задвижва от електричество.
Очаква се това да покрие 25% от цената за около 14 000 нови електрически автомобила, добави премиерът.
Субсидираме покупката на нови видове коли със 100 милиона евро за 18 месеца на първия етап, каза Мицотакис.
Шофьорите на новите електровозила няма да плащат за паркинг две години.
Гърция обяви днес финансови стимули за покупка на електрически коли, мотоциклети и велосипеди, като част от 10-годишния си план за намаляване на въглеродните емисии, предаде Ройтерс.
За да изпълни климатичните цели на ЕС до 2030 г., Гърция освен това обеща да закрие всичките си топлоцентрали на въглища, освен една, до 2023 г. Гръцките ТЕЦ използват основно лигнитни въглища, които силно замърсяват. Повечето са разположени в Северна Гърция и в южен Пелопонес.
)