"Най-важното е да ги научим да бъдат не само ползватели, но и дигитални създатели", каза за финал Красимир Вълчев.
В предаването „Панорама“ по БНТ той каза, че има преминаване от изолация към научаване да живеем с вируса, който „няма да изчезне изведнъж“.
И подчерта, че здравето е най-важно, затова и е имало призив – който има възможност, по-добре да не си пуска децата на ясла или градина.
На въпрос дали е направена крачка в бъдещото, той каза:
Относно ситуацията в училища, той каза, че е сметнато, че най-добре е да няма връщане на учениците дори и за изпитите. Красимир Вълчев каза, че няма нужда от риска да се връщат за малко учениците.
Посочи, че има специалности, които обаче изискват по-задълбочен изпит от държавните зрелостни изпити и затова все пак ще има провеждане на кандидатстудентски изпи.
„Матурата не е лесен изпит. Висшите училища избраха да увеличат броя с прием с тези изпити – едната е епидемичната ситуация и другата – че те (матурите, бел.ред.) са се утвърдили като надеждни“, обясни министърът.
„Не можем да ограничим всички обществени сфери. Търсим разумното решение“, коментира той.
„Тази ситуация беше уникална възможност. Системата направи няколко крачки напред“.
Това, което се опитахме да направим, е да има дистанция между родители и персонал. Децата няма как да не си взаимодействат. Трудна е ситуацията, опасността не е преминала. Затова призовахме родителите, ако имат възможност, да оставят децата вкъщи. Това заяви образователният министър Красимир Вълчев.
Според него традиционната система е показала гъвкавост. В бъдеще децата ще продължат да учат присъствено, което е необходимо и за социализацията, но и все повече ще се използват електронните платформи. Както преди и сега образователният министър посочи като плюс доброто взаимодействие учители-родители по време на пандемията.
Той смята, че дистанционното учение е дало удобство за студентите. А за учениците – най-важното нещо също е да се провокира интересът за учене. Вълчев подчерта, че трудно се провокира вниманието на учениците. Даде пример, че и взаимодействието с електронни устройства намалява интереса. Нуждата от иновативни похвати е важна, подчерта Вълчев.
„Факт е, че в последните години имаше занижаване на критериите. Ние задължаваме висшите училища да увеличат текущата ангажираност на студентите и другото е – какво преподават, да успеят да провокират интереса на студентите“, каза още Красимир Вълчев.
)