Всички излязоха извън коловоза, в който обикновено работят, посочи Вълчев.
По данни на МОН 90% от учениците са обхванати от дистанционното обучение, както и 96 на сто от училищата.
„В момента не се поставят оценки. Учителите си отбелязват активността, ангажираността на учениците, това дали се справили с проекти, което ще се отрази по-нататък на оценяването им. Това мисля, че е разумното. Все пак всички скочихме в ситуация, се озовахме в ситуация, която беше неочаквана, непредвидена. Трябваше дозирано да направим крачките, в това число и с оценяването”, коментира просветният министър.
„Едно е да възстановим в началото, друго - в края на май, трето - юни месец. Най-вероятно ще бъдат отложени част от изпитите – тези, които са по-рано, при възстановяване през май месец, дори в края на април”, очерта възможното развитие на ситуацията Красимир Вълчев.
Вариантите за приключването на учебната година все още са няколко, каза пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев. Удължаването на учебната година не е неизбежно, зависи колко ще продължат мерките, подчерта той в предаването "Преди всички". „Ако имаме 2-3 седмици накрая, няма нужда от удължаване. Някъде може би ще трябва повече часове да се вземат – например практики в професионалните гимназии.”
Голяма част от часовете от учебния план в момента се провеждат успешно в електронна среда, но има такива, които не могат да се проведат. „Ще трябват на някои 5, на други - 10 или 15 дни за приключване на учебната година. Необходими са няколко дни за оценяване – годишно, срочно”, уточни просветният министър.
)