Органът за наблюдение на конкуренцията във Франция глоби Google със 150 милиона евро (167 милиона долара) за злоупотреба с господстващото си положение на пазара за реклама, свързана с търсене в мрежата.
Google заема „изключително господстващо положение“ в рекламата, базирана на търсене, с пазарен дял между 90 и 100 процента, каза тя, и „когато има голяма власт, има също и големи отговорности“.
Google има два месеца да представи подробно предложение за мерки и процедури, които възнамерява да приложи, за да приведе практиките си в съответствие.
В първото по рода си санкциониране на американския гигант органът също така нареди на Google да „изясни правилата за работа на своята рекламна платформа Google Ads и процедурите за спиране на акаунтите“ на определени рекламодатели.
Несигурността относно рамката на правилата за рекламодателите "може да е обезкуражила развитието на иновативни сайтове", заяви органът по конкуренцията.
Този ход е третото най-голямо наказание, което някога е било присъждано за злоупотреба с цел надмощие на пазара, каза на пресконференция неговият шеф Изабел де Силва.
Тя каза, че властите нямат спор с Google за установяване на правила за достъп до рекламните услуги, базирани на търсене, но "тези правила трябва да са ясни". На Google не може да бъде позволено да прилага правила по "неправилен начин".
)