В изнесените данни на ДБ за договора между Столична община и МТК Гроуп няма нито един факт, който да е верен. 62 нови нископодови газови автобуси се движат по 15 линии на градския транспорт, така както е по договора между Общината и транспортния оператор.
Използването на автобус, който не отговаря на критериите, дори като резервен, се санкционира веднага. Това е неоспорим факт! В резултат на мащабна програма за модернизация на градския транспорт средната възраст на автобусите, които обслужват линиите на градския транспорт, е 6 години. Вече 90% от автопарка отговарят на най-високи екологични стандарти.
Липсата на експертност по темата вероятно е причината да се твърди, че има концесии по линиите. Става дума за конкурсна процедура, която е публична и всички документи и етапи по нея са напълно прозрачни. Цената, която се заплаща по договор на частния оператор за километър пробег, е по-ниска от тази на „Столичен автотранспорт". Конкурсът позволи да бъдат обновени автобусите, които бяха на средна възраст над 25 години и обслужваха северните територии на града. Всички пътници по тези линии сега виждат, че автобусите са нови.
)