В конкретния случай пътната настилка не е положена съгласно изискванията, не е спазена рецептата за това са предявени обвинения на длъжностните лица, които имат отношение към полагането ѝ, посочи Николова.
Законодателят е предвидил всички пострадали лица да бъдат запознати и следва да им бъдат разяснени правата на пострадал, уточни окръжният прокурор на София.
Към момента обаче не сме установили петима от този кръг лица - пострадали. Същите са с неизвестен адрес в чужбина, каза още Наталия Николова.
Петимата са наследници или близки роднини на загинали в катастрофата край Своге. Те трябва да бъдат издирени и уведомени, че имат право да бъдат частни обвинители и граждански ищци. Едва тогава делото може да влезе в съда.
Според поредица от експертизи обаче, ако пътната настилка е отговаряла на изискванията за сцепление, автобусът е щял да вземе завоя без да катастрофира, въпреки превишената скорост.
Тъй като ако е запазил законовото ограничение на скоростта и при тази пътна настилка е щял да вземе завоя, заяви Наталия Николова, окръжен прокурор на София, цитирана от БНТ.
95 от тях вече са запознати с правата си и голяма част са заявили, че искат материалите по разследването да им бъдат прeдявени, тъй като ще искат да бъдат частни обвинители и граждански ищци по делото.
Разследването за катастрофата с автобус край Своге, при която загинаха 20 души, е на финала си. На 25 август се навършва година от трагедията. В началото на септември предстои с материалите по делото да бъдат запознати пострадалите, както и наследниците и близките роднини на загиналите, а след това и обвиняемите. Делото обаче не може да влезе в съда, защото петима от наследниците и роднините на загинали са извън страната и не могат да бъдат открити, а няма законов начин да бъдат представлявани задочно.
За причиняване на смърт по непредпазливост на 20 души и на средни телесни повреди на още 8, на съд ще бъдат предадени шестима. Шофьорът на автобуса Григор Григоров беше обвинен ден след катастрофата, защото се е движел с над 53 км/ч, при ограничение от 40 км/ч.
Така на съд ще бъдат предадени още петима. Изпълнителният директор на фирмата извършила ремонта, шефът на асфалтовата база, която е произвела некачествената асфалтова смес, техническият ръководител на обекта, надзорникът и шефката на дирекция в пътната агенция, която е трябвало да контролира изпълнението на проекта. Пострадалите и наследниците на загиналите в катастрофата са общо 100 души.
)