„Проектът ще продължи да се развива”, заяви проектантът на Ларгото Христо Генчев, който припомни, че това пространство се променя вече 50 години, така че едва ли и това ще бъде окончателното решение за запазване на настилката.
Предстои извършеният ремонт да мине през комисия, която да го приеме, заяви Иван Колев от Министерство на културата.
„Направено е едно свободно плуващо покритие, което е идеално за покриви”, заяви зам.-кметът на София Тодор Чобанов. След среща с министъра на културата обаче се оказа, че не проектантът, а строителят ще плати за ремонта.
„Не можем да спрем велосипедистите, не можем да спрем достъпа на скейтбордисти, не можем да спрем тези кашпи, като ги пръскат малките камиончета!”, заяви преди две седмици министърът на културата Боил Банов. Това по проект не e било предвидено. Предвидено било поставените плочки да издържат 100 килограма единичен товар.
„Ние изхождахме от това, че той е за пешеходци”, отбеляза пред БТВ проектантът на Ларгото Христо Генчев, според когото плочките са счупени, защото са били претоварени. Първоначално обаче причината за дефектите според общината беше проектантска грешка.
"Всякакви такива непредвидени разрушения, които са в срока на договора, се поемат от изпълнителя на строителството и ремонтът не е струвал на данъкоплатците нито лев", заяви Иван Колев, началник на отдел „Недвижимо културно имущество" към Министерството на културата.
След завършването и на третият ремонт на Ларгото е видно, че плочките на емблематичното пространство продължават да са счупени, макар и залепени по някакъв начин. Плочките около стъкления купол на Ларгото са поддали заради извънреден натиск. Това беше една от основните тези за причината за състоянието на настилката.
Освен проблемът с камиончетата за поливане на кашпите, друга причина за строшаването на настилката е вандализъм, категоричен е зам.-директорът на Регионалният исторически музей на София инж. Борис Чилев. Според него скейтбордистите също носят вина за състоянието на настилката, а освен това чупят и стъклата на куполите. Той обаче смята, че камиончетата не са толкова тежки, че да нанесат такива поражения на настилката.
С началото на ремонта беше поставен и срок за предложения какви промени да се направят, за да няма повече дефекти по настилката. Засега се предвижда до куполите да бъдат сложени кашпи, които да затрудняват преминаването на коли и да пречат на скейтбордистите да се качват по стъклените куполи.
)