„В самото условие на задачата не се цели да бъдат подведени учениците. Не е трябвало да бъде включена тази дума“, смята министър Вълчев.
„Продължаваме да правим същите тревожни изводи. Трябва да продължим да правим нови учебни планове. Предизвикателството е да подобрим образованието така, че да подобрим функционалната грамотност на учениците“.
По думите му, това се дължи на малкия брой на експертите, които предварително гледат текстовете, заради пазенето на темите в тайни. „Не сме застраховани от грешки“, добави министърът на образованието и науката.
Няма ощетен ученик заради правописната грешка в матурата по БЕЛ. Има неуместен текст. Това заяви просветният министър Красимир Вълчев в ефира на БТВ.
Вълчев добави, че по-ниските оценки на матурата по Английски език в 12 клас се дължат на по-трудния изпитен вариант. Той уточни, че не се е стигнало до преразглеждане на задачите, защото не е имало грешки.
Той потвърди мнението на експертите, че седмокасниците учат всичко, но не и да пишат грамотно. По думите му седмокласниците не осмислят текстовете, които четат. Въпреки това нямаме историческо дъно.
„От 4 години намаляваме държавното финансиране в университетите – приемът от 58 хил. души го намалихме на 43 хил. души. Правим преструктуриране – увеличаваме приема на инженерно-техническите направления и намаляваме педагогическите, например. Тези професии, които изискват инженерно образование ще бъдат с най-ръст на доходите, защото ще има най-голям недостиг на кадри”, добави Вълчев.
Просветният министър коментира, че за да се стимулират младите хора да избират инженерно-технически специалности – МОН предлага допълнителни стипендии, прием и финансиране. Той добави, че предстои изграждането на Европейски университетски мрежи. Така се цели да се спре „изтичането на мозъци” в чужбина.
)